PLAN PRACY PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2024/2025

Opublikowano: 2024-09-01 16:50, Numer artykułu: 71989 , Autor: J.Najdowska

PRIORYTET:
„ROZWIJANIE KOMPETENCJI MUZYCZNYCH; MUZYKA JAKO CZYNNIK INSPIRUJĄCY DO DZIAŁALNOŚCI TWÓRCZEJ DZIECKA”

GŁÓWNY KIERUNEK PRACY:
ROZWIJANIE EKSPRESJI MUZYCZNEJ, KSZTAŁTOWANIE WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ I SŁUCHOWEJ POPRZEZ RÓŻNE FORMY OBCOWANIA Z MUZYKĄ

CELE:

  • rozbudzanie inwencji twórczej, w celu ułatwienia dzieciom wyrażenia własnych emocji i uczuć, uświadomienia własnych predyspozycji, wyrobienia odwagi i śmiałości w podejmowanych działaniach poprzez uczestnictwo w różnych formach aktywności artystycznej, takiej jak: muzyka, plastyka, i taniec.
  • poszerzanie słownictwa w zakresie podstawowych pojęć muzycznych
  • dostarczanie dzieciom bogactwa przeżyć emocjonalnych
  • rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającego świata
  • przygotowanie do świadomego korzystania ze sztuki oraz do jej współtworzenia.
  • rozwijanie zainteresowań muzyką oraz kształtowanie trwałych nawyków obcowania z nią
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu.
  • zaspokajanie potrzeb ekspresji twórczych i odtwórczych
  • rozwijanie podstawowych zdolności muzycznych, m. in. słuchu muzycznego, poczucia rytmu, umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych konwencjonalnych i niekonwencjonalnych
  • kształtowanie umiejętności tworzenia obrazu do słuchanej muzyki
  • przybliżanie sylwetek sławnych kompozytorów oraz zaznajomienie z wybranymi utworami charakterystycznymi dla ich twórczości
  • odczytywanie informacji w postaci  kodu, symbolu
  • posługiwanie się zakodowanymi informacjami
  • rozwijanie kompetencji społecznych, empatii i umiejętności interpersonalnych