KAŻDY MAŁY ODKRYWCA WIE, ŻE RUCH DLA ZDROWIA LICZY SIĘ

Istnieją naukowe dowody, iż aktywność fizyczna, zarówno spontaniczna, jak i zorganizowana poprawia kondycję psychiczną młodego człowieka. Ruch oraz ćwiczenia fizyczne wpływają korzystnie na samopoczucie, ułatwiają radzenie sobie ze stresem, a także wspomagają leczenie oznak depresji, jeśli takie się pojawiają. Aktywność fizyczna przyczynia się również do poprawy takich sprawności umysłowych, jak szybkość podejmowania decyzji, planowanie czy pamięć krótko- i długotrwała. Doskonali się także umiejętność skupienia i podzielności uwagi.
Zajęcia ruchowe są połączeniem zabaw, tańca oraz muzyki w „fit zestaw”, który będzie zawierał wszystkie te elementy, a co ważne będzie atrakcyjny dla najbardziej wymagającego przedszkolaka.
Cele główne:
- Zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu dziecka;
- Kształtowanie właściwych postaw prozdrowotnych;
- Nabywanie przez dzieci umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach i układach choreograficznych;
- Doskonalenie sprawności fizycznej (zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych);
- Wyrabianie nawyku aktywnego spędzenia wolnego czasu.
Cele szczegółowe:
- Ukazywanie znaczenia ruchu dla utrzymania zdrowia;
- Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego dzieci;
- Rozwijanie aktywności w zabawie i umiejętności współpracy z rówieśnikami;
- Wyrabianie umiejętności stosowania różnych aktywności ruchowych jako sposobu walki ze stresem;
- Nabywanie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas prezentowania się na scenie;
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci;
- Usprawnianie procesów pobudzania i hamowania;
- Wzmacnianie równowagi ciała, polepszenie koordynacji lewa – prawa strona ciała, rozładowanie zmęczenia i napięcia, rozwijanie zdolności rytmiczno - tanecznych.