PLAN PRACY PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2024/2025
Opublikowano: 2024-09-01 16:50, Numer artykułu: 71989 , Autor: J.Najdowska
PRIORYTET:
„ROZWIJANIE KOMPETENCJI MUZYCZNYCH; MUZYKA JAKO CZYNNIK INSPIRUJĄCY DO DZIAŁALNOŚCI TWÓRCZEJ DZIECKA”
GŁÓWNY KIERUNEK PRACY:
ROZWIJANIE EKSPRESJI MUZYCZNEJ, KSZTAŁTOWANIE WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ I SŁUCHOWEJ POPRZEZ RÓŻNE FORMY OBCOWANIA Z MUZYKĄ
CELE:
- rozbudzanie inwencji twórczej, w celu ułatwienia dzieciom wyrażenia własnych emocji i uczuć, uświadomienia własnych predyspozycji, wyrobienia odwagi i śmiałości w podejmowanych działaniach poprzez uczestnictwo w różnych formach aktywności artystycznej, takiej jak: muzyka, plastyka, i taniec.
- poszerzanie słownictwa w zakresie podstawowych pojęć muzycznych
- dostarczanie dzieciom bogactwa przeżyć emocjonalnych
- rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającego świata
- przygotowanie do świadomego korzystania ze sztuki oraz do jej współtworzenia.
- rozwijanie zainteresowań muzyką oraz kształtowanie trwałych nawyków obcowania z nią
- rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu.
- zaspokajanie potrzeb ekspresji twórczych i odtwórczych
- rozwijanie podstawowych zdolności muzycznych, m. in. słuchu muzycznego, poczucia rytmu, umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych konwencjonalnych i niekonwencjonalnych
- kształtowanie umiejętności tworzenia obrazu do słuchanej muzyki
- przybliżanie sylwetek sławnych kompozytorów oraz zaznajomienie z wybranymi utworami charakterystycznymi dla ich twórczości
- odczytywanie informacji w postaci kodu, symbolu
- posługiwanie się zakodowanymi informacjami
- rozwijanie kompetencji społecznych, empatii i umiejętności interpersonalnych