"Słuchamy muzyki poważnej, aby odkrywać i podziwiać jej piękno"

Opublikowano: 2021-06-20 14:45, Numer artykułu: 41684 , Autor: A.Widajewicz

 

DZIECKO:

 

- kształci umiejętność odbioru muzyki; dostrzega piękno muzyki poważnej, usprawnia spostrzegawczość słuchową

- poznaje niektóre określenia i zwroty muzyczne: kompozytor, solista, chór, orkiestra, koncert, sopran, bas, piano, klucz wiolinowy,  itp.

- przedstawia  swoje odczucia i wyobrażenia po wysłuchaniu utworu muzycznego w formie plastycznej

- rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne

- improwizuje ruchem muzykę; doskonali poczucie rytmu, uczestniczy w twórczym tańcu wg koncepcji Batti Strauss

- wykonuje prosty instrument perkusyjny z dostępnych materiałów

- poznaje sposób zapisu muzyki za pomocą nut

- weźmie „czynny” udział w koncercie, wysłucha w skupieniu prezentowanych utworów        

- wie, że dźwięki wydawane przez różne materiały są różne

 

                                                Wierszyk „Żelazowa Wola”                                                                                                         

Stary dworek –
Słońce zagląda do okien,
Szumią cicho wierzby płaczące.
Tu mieszkał pan Szopen
Kiedy był małym chłopcem.
Wieczorem w parku
Śpiewają słowiki
I żaby w zielonej Utracie.
Słuchał kiedyś mały Frycek
Tej muzyki,
Zbierał nuty.
Teraz nut tych słuchacie.
Płyną z fortepianu
Jakby znajome głosy.
Czy to wiatr na klawiszach swawoli?
Wszystkie nuty – jak krople rosy,
Krople rosy z Żelazowej Woli.

 

 

INSTRUMENTY

Gdybym małą trąbkę miał

To bym na tej trąbce grał.

Tra, ta, ta, ta, ta

 

A gdybym gitarę miał,

To bym na gitarze grał.

Bim, bim, bim, bim

 

Gdybym mały flecik miał

To bym na tym flecie grał.

Fiju, fiju, fiu

 

A gdybym pianino miał

To bym na pianinie grał.

Pam, param, param, pam

 

Lecz tylko bębenek mam,

i na bębenku gram.