Pszczoły kodują i programują (Code week 2022)

Opublikowano: 2022-10-09 21:37, Numer artykułu: 58094 , Autor: A.Widajewicz

 

CELE:

  • Rozwijanie orientacji w schemacie ciała
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej w zakresie:  stron prawa – lewa, góra – dół
  • Rozwijanie zdolności do przyjmowania własnego punktu widzenia
  • spostrzegania otoczenia w odniesieniu do wybranego obiektu
  • Odczytywania informacji w postaci symboli
  • Posługiwanie się zakodowanymi informacjami
  • Odzwierciedlanie sekwencji ruchowych do muzyki
  • Kształtowanie funkcji integrowania ruchu i koloru z dźwiękiem
  • Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia i wnioskowania
  • Rozwijanie logicznego myślenia poprzez dostrzeganie schematów
  • Poznanie podstwawowych funkcji Ozobota i Genibota

To jest moja głowa

z boku uszka dwa

To jest moja twarz, 

co policzki ma,

Tutaj czoło, oczy, nos, 

usta, które śmiać się chcą.

Dwoje ramion, ręce dwie, 

Dłonie, co ruszają się. 

Teraz brzuszek pogłaskamy 

i biodrami poruszamy.

Dalej uda i kolana 

oraz małych kostek para.

Moje stopy też są dwie, 

dzięki nim poruszam się. 

 

„Zwierzęce gadanie” J. Beszczyński

Co mówi bocian, gdy żabkę chce zjeść? – Kle, kle, kle.

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? – kum, kum, kum.

Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? – kwa, kwa, kwa.

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? – miał, miał, miał.

Co mówi kura, gdy znosi jajko? – ko, ko, ko.

Co mówi kogut gdy się budzi w kurniku? – Ku, ku, ryku.

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? – me, me, me.

Co mówi krowa, gdy braknie jej tchu? – mu, mu, mu.

Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? – Kra, kra, kra.

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? – hau, hau, hau.

Co mówi baran, gdy jeść mu się chce? – Bee, bee, bee.

Czy mówi ryba, gdy powiedzieć chce?

Nie! Przecież ryby nie mają głosu!

 

ZABAWY PALUSZKOWE:

To ja i mój nos

To ja i mój nos – wskazujemy nos

To ja i mój głos – wskazujemy gardło i śpiewamy „lalala”

To ja i moje nogi – wskazujemy stopy

Od bioder aż do podłogi – kładziemy dłonie na biodrach, następnie dotykamy podłogi

To ja i moje ręce – machamy rękoma

Kiedy chcę, to nimi kręcę – rotujemy dłonie w nadgarstkach

To ja i mój brzuch – głaszczemy brzuszek

To ty – jest nas dwóch

 

Jeżyk

Moja rączka ma paluszki – dzieci przebierają palcami prawej dłoni

A nasz jeżyk – krótkie nóżki – przebierają palcami lewej dłoni

Paluszkami się bawimy – zaciskają w pięść prawą dłoń

W mig jeżyka dziś uśpimy – zaciskają w pięść lewą dłoń

Kciuk – posłanie przyszykuje – otwierają dłonie, palcem wskazującym lewej dłoni dotykają kolejne palce prawe

Drugi palec -pocałuje

Trzeci -  oczka pozamyka

Czwarty – pogłaszcze jeżyka

A piąty malutki paluszek, delikatnie pomasuje brzuszek.

Zaciskają lewą dłoń w piąstę, grzbietem dłoni do dołu,

I kolistymi ruchami głaszczą małym palcem prawej dłoni „brzuszek jeżyka”

 

TAJEMNICE CIAŁA

Tu mam oko, tutaj buźkę,

A tu brzuszek pod serduszkiem.

Tutaj ręka, tu paluszki,

( dzieci prezentują przedstawione wyżej części ciała)

Tu się kryją ich opuszki!

( dzieci łączą po kolei wszystkie opuszki palców z kciukiem)

Plecy są zaś z drugiej strony.

Gdy je zegnę – robię skłony!

( dzieci robią skłony do podłogi)

O, zobaczcie, mam kolanka

( dzieci chwytają swoje kolanka)

- tak jak przyjaciółka Anka.

( dzieci chwytają kolana kolegi / koleżanki obok)

Nos mój kręci się dokoła,

Nikt zatrzymać go nie zdoła!

( dzieci podejmują próby poruszania nosem).

Bardzo fajne ciałko mam,

Które doskonale znam!

( dzieci pokazują kciuki w górę).