Pszczoły kodują i programują (Code week 2022)
CELE:
- Rozwijanie orientacji w schemacie ciała
- Rozwijanie orientacji przestrzennej w zakresie: stron prawa – lewa, góra – dół
- Rozwijanie zdolności do przyjmowania własnego punktu widzenia
- spostrzegania otoczenia w odniesieniu do wybranego obiektu
- Odczytywania informacji w postaci symboli
- Posługiwanie się zakodowanymi informacjami
- Odzwierciedlanie sekwencji ruchowych do muzyki
- Kształtowanie funkcji integrowania ruchu i koloru z dźwiękiem
- Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia i wnioskowania
- Rozwijanie logicznego myślenia poprzez dostrzeganie schematów
- Poznanie podstwawowych funkcji Ozobota i Genibota
To jest moja głowa
z boku uszka dwa
To jest moja twarz,
co policzki ma,
Tutaj czoło, oczy, nos,
usta, które śmiać się chcą.
Dwoje ramion, ręce dwie,
Dłonie, co ruszają się.
Teraz brzuszek pogłaskamy
i biodrami poruszamy.
Dalej uda i kolana
oraz małych kostek para.
Moje stopy też są dwie,
dzięki nim poruszam się.
„Zwierzęce gadanie” J. Beszczyński
Co mówi bocian, gdy żabkę chce zjeść? – Kle, kle, kle.
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? – kum, kum, kum.
Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? – kwa, kwa, kwa.
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? – miał, miał, miał.
Co mówi kura, gdy znosi jajko? – ko, ko, ko.
Co mówi kogut gdy się budzi w kurniku? – Ku, ku, ryku.
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? – me, me, me.
Co mówi krowa, gdy braknie jej tchu? – mu, mu, mu.
Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? – Kra, kra, kra.
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? – hau, hau, hau.
Co mówi baran, gdy jeść mu się chce? – Bee, bee, bee.
Czy mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nie! Przecież ryby nie mają głosu!
ZABAWY PALUSZKOWE:
To ja i mój nos
To ja i mój nos – wskazujemy nos
To ja i mój głos – wskazujemy gardło i śpiewamy „lalala”
To ja i moje nogi – wskazujemy stopy
Od bioder aż do podłogi – kładziemy dłonie na biodrach, następnie dotykamy podłogi
To ja i moje ręce – machamy rękoma
Kiedy chcę, to nimi kręcę – rotujemy dłonie w nadgarstkach
To ja i mój brzuch – głaszczemy brzuszek
To ty – jest nas dwóch
Jeżyk
Moja rączka ma paluszki – dzieci przebierają palcami prawej dłoni
A nasz jeżyk – krótkie nóżki – przebierają palcami lewej dłoni
Paluszkami się bawimy – zaciskają w pięść prawą dłoń
W mig jeżyka dziś uśpimy – zaciskają w pięść lewą dłoń
Kciuk – posłanie przyszykuje – otwierają dłonie, palcem wskazującym lewej dłoni dotykają kolejne palce prawe
Drugi palec -pocałuje
Trzeci - oczka pozamyka
Czwarty – pogłaszcze jeżyka
A piąty malutki paluszek, delikatnie pomasuje brzuszek.
Zaciskają lewą dłoń w piąstę, grzbietem dłoni do dołu,
I kolistymi ruchami głaszczą małym palcem prawej dłoni „brzuszek jeżyka”
TAJEMNICE CIAŁA
Tu mam oko, tutaj buźkę,
A tu brzuszek pod serduszkiem.
Tutaj ręka, tu paluszki,
( dzieci prezentują przedstawione wyżej części ciała)
Tu się kryją ich opuszki!
( dzieci łączą po kolei wszystkie opuszki palców z kciukiem)
Plecy są zaś z drugiej strony.
Gdy je zegnę – robię skłony!
( dzieci robią skłony do podłogi)
O, zobaczcie, mam kolanka
( dzieci chwytają swoje kolanka)
- tak jak przyjaciółka Anka.
( dzieci chwytają kolana kolegi / koleżanki obok)
Nos mój kręci się dokoła,
Nikt zatrzymać go nie zdoła!
( dzieci podejmują próby poruszania nosem).
Bardzo fajne ciałko mam,
Które doskonale znam!
( dzieci pokazują kciuki w górę).