"Pieniądze" (6l) "Do sklepów ruszamy, gdy zakupy zrobić mamy" (3l)
DZIECKO:
- budzi i aktywizuje swoją ciekawość i aktywność poznawczą
- wzbogaca wiedzę na temat polskich pieniędzy - historii i sposobu wytwarzania
- poznaje wartość monet i banknotów, właściwie operuje nimi w zabawie
- rozumie znaczenie słów : moneta, banknot, waluta, bankomat, awers, rewers, fortuna
- łączy pracę zawodową rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu
- buduje wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi
- wie, po co ludzie oszczędzają pieniądze i w jaki sposób je przechowują
- współdziała z dziećmi w zabawie
- doskonali umiejętność czytania
- doskonali percepcję wzrokową oraz umiejętność skupiania uwagi
- poznaje miejsca użyteczności społecznej: sklepy - ich znaczenie w życiu ludzi; wyposażenie i asortyment (3l)
- zna zasady obowiązujące podczas zakupów, także podczas pandemii (3l)
- kształtuje umiejętność właściwego zachowania się w miejscach publicznych oraz nawyk stosowania form grzecznościowych (3l)
- klasyfikuje przedmioty wg przeznaczenia, potrafi dopasować towar do określonego sklepu (3l)
- wzbogaca słownictwo związane z zakupami (3l)
- rozumie konieczność pilnowania się rodziców podczas zakupów (3l)
IDZIEMY NA ZAKUPY
Idziemy na zakupy do sklepu z zabawkami.
Do sklepu nasza mama idzie razem z nami.
Wkładamy do koszyczka misia.
Idziemy na zakupy do sklepu z zabawkami.
Do sklepu nasza mama idzie razem z nami.
Wkładamy do koszyczka laleczkę, piłeczkę.
,,Pieniążki” I. Fabiszewska
Pieniążki kto ma,
ten zwiedza różne kraje,
a kto pieniążków nie ma,
ten z książek świat poznaje.
Pieniążki kto ma,
ten często coś kupuje,
a kto pieniążków nie ma,
ten pracy poszukuje.
Pieniążki kto ma,
ten w banku je lokuje
lub wkłada do skarbonki,
a potem je wyjmuje.
Pieniążki kto ma,
ten czasem smutny bywa,
bo przecież od pieniędzy,
przyjaciół nie przybywa.