My się zimy nie boimy, nawet bardzo ją lubimy
Zadania:
dziecko:
- określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy: śnieg, wiatr, mróz, zimno,
- eksperymentuje poprzez poznawanie właściwości śniegu i lodu w zabawach badawczych,
- obserwuje ślady pozostawione na śniegu (próby rozpoznawania i nazywania śladów, np. ślady człowieka, ptaka),
- rozumie znaczenie świeżego powietrza dla zdrowia,
- wie, że należy ubierać się odpowiednio do pogody oraz chronić odkryte części ciała przed mrozem,
- rozumie konieczność unikania zabaw na śniegu w miejscach niebezpiecznych,
- podejmuje próbę oceny moralnej postępowania bohaterów opowiadań i bajeczek,
- wykonuje proste prace plastyczne, ćwiczy poprawność posługiwania się przyborem: kredką, pędzlem, patykiem,
- zgodnie funkcjonuje w zabawie i sytuacjach zadaniowych
WIERSZ: „Spacer maluchów” 1.Pada śnieżek biały, Puszysty i suchy. Idą na spacer z przedszkola maluchy.
2.Pada śnieżek biały, już jest po kolana. Lepią dzieci razem śnieżnego bałwana.
3. Ulepiły pięknie: - do widzenia panu! Jutro znów przyjdziemy zaraz po śniadaniu. |
PIOSENKA :
„Zima, zima”
1. Zima, zima, zima - pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń… (x3)
2. Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytkami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń… (x3)
3. Zasypane pola - w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Ref. Dzyń, dzyń, dzyń… (x3)