My się zimy nie boimy, nawet bardzo ją lubimy

Opublikowano: 2023-02-10 12:32, Numer artykułu: 63893 , Autor: A.Widajewicz

 

Zadania:

dziecko:

-          określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy: śnieg, wiatr, mróz, zimno,

-          eksperymentuje poprzez poznawanie właściwości śniegu i lodu w zabawach  badawczych,

-          obserwuje ślady pozostawione na śniegu (próby rozpoznawania i nazywania śladów, np. ślady człowieka, ptaka),

-          rozumie znaczenie świeżego powietrza dla zdrowia,

-          wie, że należy ubierać się odpowiednio do pogody oraz chronić odkryte części ciała przed mrozem,

-          rozumie konieczność unikania zabaw na śniegu w miejscach niebezpiecznych,

-          podejmuje próbę oceny moralnej postępowania bohaterów opowiadań i bajeczek,

-          wykonuje proste prace plastyczne, ćwiczy poprawność posługiwania się przyborem: kredką, pędzlem, patykiem,

-          zgodnie funkcjonuje w zabawie i sytuacjach zadaniowych

 

 

WIERSZ:

„Spacer maluchów”

1.Pada śnieżek biały,

Puszysty i suchy.

Idą na spacer

z przedszkola maluchy.

 

2.Pada śnieżek biały,

już jest po kolana.

Lepią dzieci razem

śnieżnego bałwana.

 

3. Ulepiły pięknie:

- do widzenia panu!

Jutro znów przyjdziemy

zaraz po śniadaniu.

        PIOSENKA :

 

 

        „Zima, zima”


1. Zima, zima, zima - pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami

 

Ref. Dzyń, dzyń, dzyń… (x3)

2. Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytkami
Sanki dzwonią dzwoneczkami

 

Ref. Dzyń, dzyń, dzyń… (x3)

3. Zasypane pola - w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami

 

Ref. Dzyń, dzyń, dzyń… (x3)