Mierzymy czas Biedronki
TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Mierzymy czas i się nie spóźniamy, bo na zegarku dobrze się znamy”
Dziecko:
- wzbogaca wiedzę o świecie ; poznaje wytwory techniki, zastosowanie zegara w codziennym życiu – wyrabia nawyk punktualności
- rozróżnia i nazywa zegary ze względu na działanie i wykorzystanie
- zna różne sposoby mierzenia czasu dawniej i dziś, dostrzega rozwój cywilizacji
- określa czas trwania różnych czynności (…) poprzez obserwowanie wskazówek zegara (przesunięcie wskazówek na tarczy „stąd – dotąd” ), wykonuje określone czynności wg ustalonego czasu, wskazuje pełne godziny na zegarze
- rozwija zainteresowania badawczo-konstrukcyjne
- bierze czynny udział w obchodach „ Dnia Ziemi”
- potrafi liczyć liczebnikami głównymi i porządkowymi
„Zegary”
E. M. Skorek
W dużym pokoju,
w kącie przy ścianie
stojący zegar zaczął bimbanie:
- Bimm-bamm, bimm-bamm,
Bimm-bamm…
W tym samym czasie
na nocnej szafce
zadzwonił budzik,
dzwoniąc jak zawsze:
- Drrr, drrr, drrr…
Zegar z kukułką
wisi na ścianie,
on także zaczął
głośne kukanie:
- Kuku, kuku, kuku…
Wszystkie zegary
W tym samym czasie
Mają swój udział
W głośnym hałasie:
- Bimm-bamm, bimm
- bamm, bimm-bamm…
- Drrr, drr, drr…
- Kuku, kuku, kuku…
„Tik- tak”
1. Ochoczo zegar chodzi,
Nie powiesz, że to leń,
Bo nie narzeka wcale,
Czy północ to czy dzień.
Ref. Tik tak, tik tak,
Zegary ciągle chodzą,
Zawsze w przód, a nigdy wspak
I mówią do nas tak:
Tik tak, tik tak, tik tak,
tik tak, tik tak.
2. Tam gdzie wysoka wieża,
Jest stary zegar co,
Od wieków czas odmierza,
I wszędzie słychać go.
3. W zegarze nad kominkiem,
Kukułka domek ma,
I kuka co godzinkę,
A potem idzie spać.
4. Na ręku mam zegarek,
Choć w nim sprężynki brak,
Lecz gdy posłucham bliżej,
To mówi do mnie tak.