Mierzymy czas Biedronki

Opublikowano: 2021-04-18 15:11, Numer artykułu: 39357 , Autor: W.Lipka

TEMAT KOMPLEKSOWY:  „ Mierzymy czas i się nie spóźniamy, bo na zegarku dobrze się znamy”

 

Dziecko:

- wzbogaca wiedzę o świecie ; poznaje wytwory techniki, zastosowanie zegara w codziennym życiu – wyrabia nawyk punktualności

- rozróżnia i nazywa zegary ze względu na działanie i wykorzystanie

- zna różne sposoby mierzenia czasu dawniej i dziś, dostrzega rozwój cywilizacji

- określa czas trwania różnych czynności (…) poprzez obserwowanie wskazówek  zegara (przesunięcie wskazówek na tarczy „stąd – dotąd” ), wykonuje określone czynności wg ustalonego czasu, wskazuje pełne godziny na zegarze

- rozwija zainteresowania badawczo-konstrukcyjne

- bierze czynny udział w obchodach „ Dnia Ziemi”

- potrafi liczyć liczebnikami głównymi i porządkowymi

 

 

„Zegary”

E. M. Skorek

 

W dużym pokoju,

w kącie przy ścianie

stojący zegar zaczął bimbanie:

- Bimm-bamm, bimm-bamm,

Bimm-bamm…

 

W tym samym czasie

na nocnej szafce

zadzwonił budzik,

dzwoniąc jak zawsze:

- Drrr, drrr, drrr…

 

Zegar z kukułką

wisi na ścianie,

on także zaczął

głośne kukanie:

- Kuku, kuku, kuku…

 

 

Wszystkie zegary

W tym samym czasie

Mają swój udział

W głośnym hałasie:

 

- Bimm-bamm, bimm

- bamm, bimm-bamm…

- Drrr, drr, drr…

- Kuku, kuku, kuku…

 

 

„Tik- tak”

1. Ochoczo zegar chodzi,

Nie powiesz, że to leń,

Bo nie narzeka wcale,

Czy północ to czy dzień.

 

Ref. Tik tak, tik tak,

Zegary ciągle chodzą,

Zawsze w przód, a nigdy wspak

I mówią do nas tak:

Tik tak, tik tak, tik tak,

tik tak, tik tak.

 

2. Tam gdzie wysoka wieża,

Jest stary zegar co,

Od wieków czas odmierza,

I wszędzie słychać go.

 

 

3. W zegarze nad kominkiem,

Kukułka domek ma,

I kuka co godzinkę,

A potem idzie spać.

 

4. Na ręku mam zegarek,

Choć w nim sprężynki brak,

Lecz gdy posłucham bliżej,

To mówi do mnie tak.