KAŻDY MA SWÓJ DOMEK

TEMAT:  KAŻDY MA SWÓJ DOMEK

 

Dziecko:

 

-wie, co różni miasto i wieś,

-zna nazwę swojej miejscowości,

-zna swój adres zamieszkania,

-rozwija szybką reakcję na zmienny akompaniament w zabawach rytmicznych,

-doskonali sprawność manualną, koordynację oka i ręki przy kreśleniu wzorów graficznych,

-wyróżnia pierwszą głoskę w wybranych nazwach np. ul, Ola, tata, mama,

-rozwija wyobraźnię poprzez improwizowanie dialogów w teatrzyku, układanie zdań z określonym słowem,

-rozwija rozumienie stabilności i symetrii poprzez wznoszenie budowli z klocków drewnianych wg wzoru N, jak i w trakcie swobodnego konstruowania,

-porównuje przedmioty pod względem  ich parametrów np. wielkości, wysokości, grubości,

-rozumie znaczenie więzi rodzinnych i  konieczności niesienia pomocy swoim bliskim w codziennych sytuacjach,

-przestrzega zasad kodeksu przedszkolaka podczas zabaw i zajęć w przedszkolu

 

PIOSENKA:

„Szedł listopad”

 

Szedł listopad polną drogą

zerwał liście z drzewa.

Pada deszcz, pada deszcz.

A ja sobie śpiewam.

 

Zimne wiatry wieją polem

idzie deszcz ulewa.

Pada deszcz, pada deszcz.

A ja sobie śpiewam.

 

Słońce wstaje późnym rankiem,

ziemi nie ogrzewa.

Pada deszcz, pada deszcz.

A ja sobie śpiewam.

 

WIERSZ:

 „Nasz dom”        D. Gellner

 

Dom to nasz dobry znajomy.

Ma ściany, okna i komin.

W domu mieszkamy my

i nasze śmieszne sny.

 

Nocami zza wersalki

wyłażą zaspane bajki,

a Ewce spod kocyka

wygląda kawałek wierszyka.

 

A za mną chodzą piosenki – o nas,

o tacie i mamie.

Takie domowe piosenki,

Które śpiewają się same