KAŻDY MA SWÓJ DOMEK
TEMAT: KAŻDY MA SWÓJ DOMEK
Dziecko:
-wie, co różni miasto i wieś,
-zna nazwę swojej miejscowości,
-zna swój adres zamieszkania,
-rozwija szybką reakcję na zmienny akompaniament w zabawach rytmicznych,
-doskonali sprawność manualną, koordynację oka i ręki przy kreśleniu wzorów graficznych,
-wyróżnia pierwszą głoskę w wybranych nazwach np. ul, Ola, tata, mama,
-rozwija wyobraźnię poprzez improwizowanie dialogów w teatrzyku, układanie zdań z określonym słowem,
-rozwija rozumienie stabilności i symetrii poprzez wznoszenie budowli z klocków drewnianych wg wzoru N, jak i w trakcie swobodnego konstruowania,
-porównuje przedmioty pod względem ich parametrów np. wielkości, wysokości, grubości,
-rozumie znaczenie więzi rodzinnych i konieczności niesienia pomocy swoim bliskim w codziennych sytuacjach,
-przestrzega zasad kodeksu przedszkolaka podczas zabaw i zajęć w przedszkolu
PIOSENKA:
„Szedł listopad”
Szedł listopad polną drogą
zerwał liście z drzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
Zimne wiatry wieją polem
idzie deszcz ulewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
Słońce wstaje późnym rankiem,
ziemi nie ogrzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
WIERSZ:
„Nasz dom” D. Gellner
Dom to nasz dobry znajomy.
Ma ściany, okna i komin.
W domu mieszkamy my
i nasze śmieszne sny.
Nocami zza wersalki
wyłażą zaspane bajki,
a Ewce spod kocyka
wygląda kawałek wierszyka.
A za mną chodzą piosenki – o nas,
o tacie i mamie.
Takie domowe piosenki,
Które śpiewają się same