Co wiemy o dinozaurach?

Opublikowano: 2024-03-18 08:58, Numer artykułu: 80214 , Autor: E.Michalczyk

Dziecko :

- wzbogaca swoją wiedzę na temat wyglądu i sposobu życia dinozaurów

- poznaje współcześnie żyjące zwierzęta  najbliżej spokrewnione z dinozaurami

- wzbogaca wiedzę na temat zwierząt zagrożonych wyginięciem

- wie czym zajmuje się paleontolog

- wypowiada się zdaniami złożonymi

- doskonali pamięć słuchową oraz  słuch fonematyczny

- doskonali sprawność manualną

- poznaje cyfrę 10

- poznaje literę F,f

 

DZIWNE PYTANIA O DINOZAURY - Śpiewające Brzdące

                                                             

  1. Choć o życiu dinozaurów

Bardzo dużo wiemy,

Kto odpowie na pytania,

 Które zadajemy?

      Ref. Czy pterodaktyle lubiły daktyle?

              Czy triceratopsy jadły kiedyś klopsy?

              Kto zna odpowiedzi,   niech odpowiedź da,

               I egzamin z dinozaurów doskonale zda!

 

  1. Choć o życiu dinozaurów

 Bardzo dużo wiemy,

Kto odpowie na pytania,

 Które zadajemy?

       Ref. Czy tyranozaury na biegun dotarły?

               I czy diplodoki piły z jabłek soki?

               Kto zna odpowiedzi, niech odpowiedź da,

               I egzamin z dinozaurów doskonale zda!

 

  1. Choć o życiu dinozaurów

Bardzo dużo wiemy,

 Kto odpowie na pytania,

Które zadajemy?

       Ref. Czy stegocerasy znały smak kiełbasy?

                I czy troodony miały nos czerwony?

                Kto zna odpowiedzi, niech odpowiedź da,

               I egzamin z dinozaurów doskonale zda! (2x)

 

 

 

 

 

 

 

 

BAJKA LOGOPEDYCZNA - DINOZAUR

CEL: podniesienie sprawności narządów mowy

 

 

Wyobraź sobie, że twój języczek to dinozaur, który mieszka w jaskini. Dinozaur obudził się rano, przeciągnął i głośno ziewnął (dziecko głośno ziewa kilka razy). Poczuł, że jest głodny – w jego brzuchu słychać było burczenie: bur, bur, bur (dziecko naśladuje odgłos burczenia gładząc się po brzuchu). Rozejrzał się po jaskini: w prawo i w lewo (dziecko językiem wypycha prawy i lewy policzek, przy zamkniętej jamie ustnej), na górze i na dole (dziecko dotyka językiem podniebienia i miejsca za pierwszymi dolnymi zębami na dole). Zorientował się, że nie ma nic do jedzenia. Postanowił wybrać się na polowanie. Szedł po górach (dziecko językiem wodzi po górnych zębach, od trzonowców ku przodowi), szedł po dolinach (dziecko wodzi językiem po dolnych zębach, j.w.), aż tu nagle widzi gniazdo i wielkie jajo na samym czubku drzewa. Wspina się po jajo (dziecko pionizuje język i dotyka nim miejsca za pierwszymi górnymi zębami, jama ustna otwarta). Dinozaur zjada jajo ze smakiem, a przy tym głośno mlaska (dziecko naśladuje głośne mlaskanie). Po czym wraca zadowolony do swojej jaskini ;)