CO SŁYCHAĆ WIOSNĄ W POGODZIE I W OGRODZIE ORAZ NA WIEKANOCNYM STOLE?
CELE:
Dziecko :
- obserwuje charakterystyczne zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji,
- określa zwiastuny wiosny
- zna tradycje Świąt Wielkanocnych: symbole, charakterystyczne elementy
- określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny: coraz dłuższe dni, zmienna pogoda: deszcz-słońce-śnieg-grad
- aktywne uczestniczy w przygotowaniach do świąt: wykonuje ozdoby na stół wielkanocny
- dostosowuje strój do warunków atmosferycznych,
- przebywa na świeżym powietrzu, uczestniczy w spacerach, zabawach w ogrodzie przedszkolnym
- doskonali słuch fonematyczny
- poznaje literę G, g – drukowaną i pisaną
- czyta sylaby i wyrazy z poznanymi literami
- rozwija twórcze myślenie podczas różnorodnych działań
- kształci umiejętność komunikatywnego wypowiadania się oraz wyrażania własnych spostrzeżeń na temat realizowanych treści
PIOSENKA: WIOSENNY STAN
Dzień dłuższy jest nikt nie marudzi Ubieram się idę pobiegać Nacieszę się kolorem nieba / Zieleń tu, zieleń tam Wiosna już rozpoczyna się /x2
Ref. Bo ja tak dobry humor mam I lubię ten wiosenny stan Kiedy kolory wszędzie są Wiosną już pachnie cały dom
Jaskółki swe gniazda budują Tak! każdy kwiat przepięknie pachnie Cudny ten czas chwile te łapię / Zieleń tu, zieleń tam Wiosna już rozpoczyna się /x2
Ref. Bo ja tak dobry humor mam…. BO JA TAK DOBRY HUMOR MAM |
WIERSZ: ,,Psotny marzec” E.Stadtmuller |
"PRZEBIŚNIEGI"
Coraz więcej dnia, a nocy coraz mniej.
Idę dziś na spacer, patrzę, krzyczę - hej!
Mimo zaspy śniegu, dziarsko przebił się
PIERWSZY przebiśnieg!
Coraz więcej dnia, a nocy coraz mniej.
Idę dziś na spacer, patrzę, krzyczę - hej!
Nie ma zaspy śniegu, świat zieleni się.
Och! Jak się żyć chce!/x2