Z rokiem tak już bywa, że dzień za dniem upływa
TEMAT: „ Z rokiem tak już bywa, że dzień za dniem upływa”- poznajemy nazwy i kolejność pór roku, miesięcy i dni
tygodnia
Dziecko:
- dostrzega przemienność oraz rytm dnia i nocy, cykliczność pór roku, miesięcy, tygodni, dni
- przyswaja określenia czasu, poznaje różne sposoby mierzenia czasu
- sprawnie posługuje się nazwami dni tygodnia, miesięcy, pór roku
- wymienia charakterystyczne cechy pór roku
- kształci umiejętności wskazywania dni tygodnia z zastosowaniem pojęć: dziś, jutro, wczoraj
- wykonuje model zegara i ćwiczy na nim odczytywanie pełnych godzin
- potrafi dowolnie improwizować ruch
- poznaje literę „b,B” wielką i małą, drukowaną i pisaną
- dokonuje analizy i syntezy głoskowej, sylabowej wyrazów- rozwija wrażliwość słuchową
- doskonali sprawności grafomotoryczne
- poznaje cyfrę 5,6
- rozwija zdolności radzenia sobie w różnych sytuacjach
„CO ROBIĄ ZIMĄ DNI TYGODNIA?”
T. Fiutowska
Gdy tylko słonko na niebie lśni
bawią się zimą tygodnia dni.
Poniedziałek – zjeżdża na sankach.
Wtorek – lepi bałwanka.
Środa narty przypina.
Czwartek kije jej trzyma.
Piątek jedzie na ślizgawce
ciągnięty przez dwa latawce.
Sobota rzuca śnieżkami
i woła niedzielę:
Hej, baw się z nami!
A niedziela choć zdrowa,
pod pierzynę się chowa.
„7 DNI TYGODNIA”
Każdy tydzień ma
siedem dni 2x
Tylko siedem, uwierz mi, bo
Każdy tydzień ma siedem dni
Powtórz je już dziś.
Poniedziałek, wtorek, środa
Czwartek, piątek, sobota, niedziela.
Każdy tydzień ma
siedem dni 2x
Tylko siedem, uwierz mi, bo
Każdy tydzień ma siedem dni
Który mamy dziś?
Dziś mamy poniedziałek i każdy humor mamy
Uśmiechnij się do Pani
I powiedz : „ hurra”
Dziś mamy właśnie wtorek i każdy humor mamy
Uśmiechnij się do Pani
I powiedz: „ hurra”
Dziś mamy właśnie środę… czwartek… piątek itd.