Z Misiami kodujemy, bo dobrze bawić się chcemy

Opublikowano: 2020-11-25 16:50, Numer artykułu: 33775 , Autor: A.Widajewicz

CELE:

Dziecko:

-      rozróżnia misie znane z międzynarodowej literatury dziecięcej oraz z dobranocek

-      swobodnie wypowiada się na temat misiów z różnych stron świata

-      stara się stosować reguły gramatyczne podczas wypowiedzi

-      ćwiczy narządy mowy wykonując celowe ruchy warg, języka, szczęki dolnej, podniebienia miękkiego

-      rozwija sprawność manualną

-      doskonali umiejętność kodowania i odczytywania zakodowanej informacji, symbolu

-      rozwija umiejętność orientacji w schemacie ciała oraz orientacji przestrzennej

 

WIERSZ:

„Miś”
Miś jest mały i puchaty. 
Miś jest fajny i kudłaty. 
Miś jest gruby jak ta kula. 
Misia zawsze się przytula. 
Lecz czasami też tak bywa, 
Że się o nim zapomina. 
A więc wezmę misia czule 
I do siebie go przytulę. 

 

PIOSENKA:

„Jadą, jadą misie” – piosenka

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.


Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.


Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: "jeszcze jeść!"


Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.