Witamy Nowy Rok
Dziecko :
-
doskonali mowę w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z przeżyciami, zdarzeniami, treściami literatury dziecięcej,
-
bierze aktywny udział w zabawach wyzwalających aktywność ruchową i muzyczną dzieci,
-
poznaje pory roku i ich charakterystyczne cechy,
-
kształci poczucie upływającego czasu poprzez poznanie i posługiwanie się nazwami: pór roku, dni tygodnia oraz znaczenia określeń: rano, południe, wieczór, wczoraj, jutro, noc, dzień,
- poznaje przydatność kalendarza i sposób posługiwania się nim: aktualna data, imieniny, urodziny, święta, itp.,
- wzbogaca swoją wiedzę o świecie; poznanie wytworów techniki – różne rodzaje czasomierzy,
- kształci umiejętność określania czasu trwania różnych czynności; długo, krótko (np. jedzenie posiłku, mycie zębów, wykonywanie zadań na karcie pracy, itp.), poprzez obserwowanie wskazówek na tarczy,
- rozwija zainteresowania badawczo – konstrukcyjne.
Tydzień J.Brzechwa
Tydzień dzieci miał siedmioro:
“Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”
Ale przecież nie takłatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,
Wtorek środę wziął pod brodę:
“Chodźmy sitiem czerpać wodę.”
Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.
Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.
Zamyśliła się sobota:
“Toż dopiero jest robota!”
Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.
Tydzień drapie się w przedziałek:
“No a gdzie jest poniedziałek?”
Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku –
I tak dalej…
PIOSENKA:
Tydzień ma 7 dni
Tydzień ma siedem dni zna je mama znasz je Ty
Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek i sobota
A w niedzielę razem z mamą powtórzymy znów to samo!