Wielkanocne zwyczaje- baranki, pisanki i inne niespodzianki
CELE:
Dziecko :
- rozwija sferę poznawczą poprzez zapoznanie z tradycjami Świąt Wielkanocnych (symbole, charakterystyczne elementy), rozumie potrzebę pielęgnowania świątecznych tradycji
- uczestniczy w wielkanocnych przygotowaniach; zwraca uwagę na pogodny, serdeczny nastrój panujący w rodzinie w okresie świąt wielkanocnych, wzmacnia więzi rodzinne
- wzbogaca słownik czynny o następujące pojęcia: palma wielkanocna, pisanka, kraszanka, święconka, baba, mazurek,
- rozwija wyobraźnię twórczą, pomysłowość oraz umiejętność wyrażania ich w rożnych formach ekspresji,
- kształci umiejętności komunikatywnego wypowiadania się podczas opowiadania o zwyczajach wielkanocnych w domu rodzinnym oraz poprzez słuchanie wierszy i piosenek przybliżających treść zbliżających się świąt,
- naśladuje N. podczas wykonywania ćwiczeń logopedycznych, oddechowych, zabaw paluszkowych
„ Pisanki, pisanki”
Pisanki, pisanki, Pisanki, pisanki Na jednej kogucik, Na czwartej kwiatuszki,
|
"Wielkanocny stół" K. Strzałkowska
Na tym stole wielkanocnym, Gdy z dorosłych nikt nie patrzy, Bazie w krąg rozkłada wiosna I zaczyna swój teatrzyk. W berka bawią śpią pisanki Po talerzach się ślizgając. A z cukrowym zaś barankiem Z czekolady tańczy zając. A ten żółty kurczak z waty, który nóżki ma z zapałek, wylał całą wodę z kwiatów: piszcząc: lany poniedziałek!
|