W sadzie i w ogrodzie
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Jedz warzywa i owoce, a będziesz miał wielkie moce.”
Dziecko:
- rozróżnia i nazywa owoce i warzywa,
- rozpoznaje i nazywa drzewa owocowe,
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie związane z jesienią w sadzie i ogrodzie
- nazywa prace w sadzie iw ogródkach warzywnych,
- poznaje tradycje i zwyczaje związane z Hallowen
- sprawnie przeliczania w granicach swoich możliwości,
- doskonali umiejętność klasyfikowania według jednej cechy,
- rozumie konieczność spożywania owoców i warzyw dla zachowania prawidłowego zdrowia;
- wzbogaca słownictwo czynne związane z tematyką
- aktywnie uczestniczy w zabawach , grach i zajęciach ruchowych kształtujących prawidłową postawę dziecka
- przestrzega zasad obowiązujących w grupie podczas zabaw
- czerpie radość ze wspólnej zabawy
- utrwala jesienne kolory
„Roztańczone gruszki”
Z drzewa gruszki pospadały, O je - jej! O je - jej! W pary szybko się dobrały, Hej - hej - hej! Hej - hej - hej! Ref. O je - jej! O je - jej! Hej - hej - hej! Hej - hej - hej! O je - jej! O je - jej! Hejo, hejo, hej! (2x) Potem razem zatańczyły, Hop - la - la! Hop - la - la! I wysoko podskoczyły, Hop -sa - sa! Hop - sa - sa! Ref. O je - jej! O je - jej! Hej - hej - hej! Hej - hej - hej! O je - jej! O je - jej! Hejo, hejo, hej! (4x) |
„JESIENIĄ” M. Konopnicka
Jesienią, jesienią Sady się rumienią: Pomiędzy zielenią. Złociste gruszeczki jak gwiazdy, Pomiędzy listeczki. Pokłonić jabłoni, W czapeczkę uroni! Nastawię fartuszka, Jaka śliczna gruszka! Sady się rumienią; Pomiędzy zielenią.
|