Teatr - w świecie marionetek
Temat kompleksowy: „Teatr - w świecie marionetek”
CELE:
Dziecko:
- Utrwala wiadomości na temat teatru
- Wie czym są marionetki i jak się je używać
- Wyraża przeżycia za pomocą gestów, mimiki, ruchu
- Przejawia poczucie własnej wartości, uświadamia sobie własne predyspozycje
- Wyraża szacunek wobec innych osób
- Uczestniczy w zabawach kształtujących wyobraźnię
- Doskonali pamięć ruchową i słuchową
- Usprawnia motorykę rąk poprzez zabawy i ćwiczenia grafomotoryczne oraz działalność plastyczną
- Wzbogaca słownik czynny i bierny związany z teatrem
- Wzbogaca wiedzę na temat baterii
PIOSENKA:
Fruziaki - Chmurkowy teatr Fruzi
1.Fruzia często patrzy w chmury,
Lubi być w obłokach.
Mówi, że w nich można spotkać,
Księcia albo smoka.
Ref. Chmurkowy teatr Najpiękniejszy na świecie.
W chmurkach zobaczycie To co tylko chcecie.
Można w nich dojrzeć okręt, okręt i zajączki,
wszystko to tworzą białe, białe, małe obłoczki. (x2)
2.Fruzia widzi w białych chmurach
Bajkowe postacie, Które z książek - tych dla dzieci,
Wszyscy dobrze znacie.
Ref. Chmurkowy teatr Najpiękniejszy na świecie.
W chmurkach zobaczycie To co tylko chcecie.
Można w nich dojrzeć okręt, okręt i zajączki,
wszystko to tworzą białe, białe, małe obłoczki. (x2)
WIERSZ:
Teatr liczb A.Karcz
Liczba jeden smutna była, bo jej dwa nie przytuliła.
Liczba trzy się uśmiechała, bo ją cztery gilgotała.
Liczba pięć się obraziła, bo ją sześć nie przeprosiła.
Liczba siedem marudziła, bo ją osiem obudziła.
Liczba dwa się głośno śmiała, bo się dziewięć wygłupiała.
Liczba cztery wciąż milczała, bo ją pięć zagadywała.
Liczba sześć się bardzo bała, bo się siedem gdzieś schowała.
Liczba osiem się speszyła, bo ją jeden pochwaliła.
Liczba dziewięć się zmartwiła, bo ją siedem obraziła.
Liczba dziesięć na to wszystko rzekła głośno no i krótko.
Liczby moje proszę was spektakl kończyć nadszedł czas.