Tak się zachmurzyło...
Temat kompleksowy: „Tak się zachmurzyło, słonko się ukryło, pada śnieżek biały, dawno go nie było…”
Zadania:
dziecko:
- określa pogodę i zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy : śnieg, wiatr, mróz, zimno,
- eksperymentuje poprzez poznawanie właściwości śniegu i lodu w zabawach badawczych,
- obserwuje ślady pozostawione na śniegu ( próby rozpoznawania i nazywania śladów, np. ślady człowieka, ptaka),
- rozumie znaczenie świeżego powietrza dla zdrowia,
- wie, że należy ubierać się odpowiednio do pogody oraz chronić odkryte części ciała przed mrozem (smarowanie twarzy kremem),
- rozumie konieczność unikania zabaw na śniegu w miejscach niebezpiecznych,
- podejmuje próbę oceny moralnej postępowania bohaterów opowiadań i bajeczek,
- wykonuje proste prace plastyczne, ćwiczy poprawność posługiwania się przyborem: kredką, pędzlem, kredą, patykiem,
- poznaje sposoby ciekawego spędzania wolnego czasu; uczestniczy w zainicjowanych przez nauczyciela lub rówieśników zabawach,
- pomaga w dekorowaniu sali na bal karnawałowy,
- weźmie czynny udział w korowodzie bajkowych postaci na przedszkolnym balu,
- rytmicznie porusza się przy muzyce,
- wdraża się do zgodnej zabawy i nawiązywania właściwych relacji z rówieśnikami,
,,Tak się zachmurzyło” – piosenka
Tak się zachmurzyło, słonko się ukryło,
Pada, pada śnieżek biały, dawno go nie było.
Pada, pada śnieżek biały, dawno go nie było.
Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki,
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki.
Pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki.
Pędzimy, pędzimy, nic się nie boimy.
Aż tu nagle bęc na śnieżek i wszyscy leżymy!
Aż tu nagle bęc na śnieżek i wszyscy leżymy!
Portret zimy – Dorota Gellner
Oto Zima na portrecie
W białym swetrze i berecie
Kolczyk z sopla w uchu ma
I na brodzie sople dwa.
A na ramie, jak to zima,
stoi bałwan z głupią miną.