„Słuchamy muzyki, aby odkrywać i podziwiać jej piękno”

Opublikowano: 2021-05-10 16:34, Numer artykułu: 40204 , Autor: A.Widajewicz

 

CELE:

-   poznanie sylwetki i twórczości muzycznej F.Chopina

-  słuchanie utworów muzycznych różnego gatunku – dostrzeganie piękna muzyki

-  przedstawianie swoich uczuć, wrażeń po wysłuchaniu utworu muzycznego rysunkiem

-  rozpoznawanie dźwięków instrumentów muzycznych

-  różnicowanie dźwięków w rejestrach: wysoki- niski oraz ciche- głośne, krótkie-długie

-  uczestniczenie w zabawach muzyczno - ruchowych

-  improwizowanie ruchem muzyki, doskonalenie poczucia rytmu

-  nazywanie i wskazywanie części ciała występujących parami

-  wzbogacanie doświadczeń plastycznych

 

„SKACZĄCE NUTKI”

 

  1. 1.     Do przedszkola wpadły nutki,
    wszystkie miały czarne butki,
    czarne szelki i czapeczki
    i skakały jak piłeczki.

    Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
    ta z plecakiem, ta z walizką.
    Roztańczone nutki trzy: do, re , mi, nutki trzy.

    2. Poprosiły o mieszkanie
    w dużym, czarnym fortepianie,
    i biegały i skakały
    po klawiszach czarno-białych.

    Ref. Ta wysoko…

    3. Nawet na leżakowaniu,
    przeszkadzały dzieciom w spaniu
    i skakały po kocykach
    w czarnych szelkach i bucikach.

 

 

MUZYKA” E. ŻYLIŃSKA

( wiersz do słuchania)

 

Czy śpiewanie czajnika
To też muzyka?
A mruczenie kota
A granie na płotach
A płacz niegrzecznych dzieci?
A szelest śmieci?
Nie dowiesz się z wierszyka,

gdzie chowa się muzyka.
Może w tobie jest właśnie,

zanuć zanim zaśniesz....
 

W złoty gąszcz

Wleciał chrząszcz,

Buczy.

Słowik śpiewać się uczy.

W stawie ochoczo

Żaby rechocą,

Nad nimi komar bzyka…

I oto jest właśnie muzyka