„Słuchamy muzyki, aby odkrywać i podziwiać jej piękno”
CELE:
- poznanie sylwetki i twórczości muzycznej F.Chopina
- słuchanie utworów muzycznych różnego gatunku – dostrzeganie piękna muzyki
- przedstawianie swoich uczuć, wrażeń po wysłuchaniu utworu muzycznego rysunkiem
- rozpoznawanie dźwięków instrumentów muzycznych
- różnicowanie dźwięków w rejestrach: wysoki- niski oraz ciche- głośne, krótkie-długie
- uczestniczenie w zabawach muzyczno - ruchowych
- improwizowanie ruchem muzyki, doskonalenie poczucia rytmu
- nazywanie i wskazywanie części ciała występujących parami
- wzbogacanie doświadczeń plastycznych
„SKACZĄCE NUTKI”
- 1. Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re , mi, nutki trzy.
2. Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ref. Ta wysoko…
3. Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
MUZYKA” E. ŻYLIŃSKA
( wiersz do słuchania)
Czy śpiewanie czajnika
To też muzyka?
A mruczenie kota
A granie na płotach
A płacz niegrzecznych dzieci?
A szelest śmieci?
Nie dowiesz się z wierszyka,
gdzie chowa się muzyka.
Może w tobie jest właśnie,
zanuć zanim zaśniesz....
W złoty gąszcz
Wleciał chrząszcz,
Buczy.
Słowik śpiewać się uczy.
W stawie ochoczo
Żaby rechocą,
Nad nimi komar bzyka…
I oto jest właśnie muzyka