„Słuchamy muzyki, aby odkrywać i podziwiać jej piękno”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Słuchamy muzyki, aby odkrywać i podziwiać jej piękno”
Dziecko :
- poznaje definicję muzyki ; poszerza zasób słów związany z muzyką
- rozumie, że każdy dźwięk może być muzyką
- rozpoznaje wybrane instrumenty po wyglądzie i wydawanym przez nie dźwięku, nazywa grających na nich muzyków
- poznaje sylwetkę i twórczość muzyczną F. Chopina; obcuje z muzyka klasyczną
- słucha utwory muzyczne różnego gatunku – dostrzega piękno i harmonię utworów muzycznych
- przedstawia swoje uczucia, wrażenia po wysłuchaniu utworu muzycznego w pracy plastycznej
- różnicuje dźwięki w rejestrach: wysoki- niski oraz ciche- głośne, krótkie-długie
- chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno – ruchowych; pląsach przy muzyce
- improwizuje ruchem muzykę, doskonali poczucie rytmu, tworzy akompaniament do utworu wg koncepcji Batti Strauss
- wykonuje instrument perkusyjny z różnych materiałów
- aktywnie realizuje projekt „ Ul na kółkach”
„ KAŻDY MAŁY SMYK ZNA SIĘ NA MUZYCE”
Każdy mały smyk
zna się na muzyce.
Instrumenty rozpoznaje w mig,
pałeczki trzyma należycie.
Grajmy, grajmy na bębenku!
będzie nam wesoło.
Dudnię ja, dudnisz ty
maszerujmy wkoło!.
I jeszcze grzechotka niby- gruszka
grzechocze nam z wdziękiem,
a za nią kołatka klap, klap
prezentuje sie pięknie.
Grajmy, grajmy kochani,
bo gdy brzmi przedszkolna muzyka
wszelki smutek z twarzy znika.
„SKACZĄCE NUTKI”
1. Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy: do, re , mi, nutki trzy.
2. Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ref. Ta wysoko…
3. Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.