"PRZEDSZKOLNĄ KUCHNIĘ ZNAMY – ŚNIADANIA I OBIADY Z APETYTEM ZAJADAMY!"
TEMAT KOMPLEKSOWY: ,,PRZEDSZKOLNĄ KUCHNIĘ ZNAMY – ŚNIADANIA I OBIADY Z APETYTEM ZAJADAMY. POZNAJEMY PRACĘ KUCHARKI ORAZ ZASADY KULTURALNEGO ZACHOWANIA PRZY STOLE”
CEL: Dziecko:
-poszerza wiadomości dotyczących otoczenia społecznego w przedszkolu
-obserwacja pracy kucharki, poznanie narzędzi i urządzeń używanych w kuchni;
-dba o estetykę stołu i kulturalne zachowanie się podczas spożywania posiłków;
-dokładnie gryzie i żuje pokarmy;
-wyrabia nawyk prawidłowego posługiwania się sztućcami;
-rozwija sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchowej;
-klasyfikuje przedmioty ze względu na ich przeznaczenie;
-poszerza zasób słownika czynnego i biernego podczas zajęć i zabaw ;
-rozpoznaje różne produkty spożywcze za pomocą zmysłu wzroku, dotyku , smaku;
-utrwala zasady zdrowego odżywiania się;
PIOSENKA:
,,KUCHARKI”
sł. i muz. E. Zakrzewska
Co to za zapachy do nosków wędrują?
To panie kucharki obiad nam gotują.
Pewnie będą dzisiaj wspaniałe placuszki,
dzieci będą zjadać i lizać paluszki.
Ref. Bo gotować dobra rzecz,
zdrowo no i smacznie,
każdy z nas też chciałby być
kuchareczką właśnie. / 2 x
W dużym garnku woda kipi i paruje
zaraz w nim się pyszna zupa ugotuje.
Kuchareczka wrzuca mięsko i warzywka,
sól, przyprawy, wszystko już chowa pokrywka.
Ref. Bo gotować dobra rzecz,
zdrowo no i smacznie,
każdy z nas też chciałby być
kuchareczką właśnie. / 2 x
WIERSZ:
„Dzieci jedzą” S.Szuchowa
Stoły ślicznie nakryte,
ręce czyste umyte...
Każdy cichutko czeka
na swój kubeczek mleka.
Nie ma plam na fartuszkach.
Nie ma resztek w garnuszkach,
pod stołem nie ma śmieci,
bo tutaj jadły dzieci.