Poszukiwania Wiosny

Opublikowano: 2023-03-26 14:06, Numer artykułu: 66197 , Autor: E.Michalczyk

Temat kompleksowy: ,,WKRÓTCE WIOSNA- SZUKAMY JEJ OZNAKI W

PRZYRODZIE ”

Zadania:
dziecko:
- obserwuje charakterystyczne zmiany zachodzące w przyrodzie w zależności od pory roku w
toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji,
- poznaje zwiastuny wiosny, np.: pojawienie się pierwszych kwiatów (krokusy,
przebiśniegi…), ptaków (skowronki, bociany…), pąków liści na drzewach, krzewach, młodej
trawy, kwitnienie wierzby,
- zwraca uwagę na zmienność pogody wiosną oraz dostosowanie ubioru do warunków
atmosferycznych,
- wypowiada się na określony temat, chętnie odpowiada na pytania zadawane przez
nauczyciela,
- twórczo myśli i działa w różnych zabawach, rozwiązuje zagadki,
- przebywa na świeżym powietrzu, uczestniczy w spacerach, zabawach w ogrodzie
przedszkolnym,

 

PIOSENKA:
,,Marcowe żaby”
1.Już wiosna na polach sadzi krokusy,
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.
Ref.: A żaby rechu – rech, żaby się cieszą,
         Że ten marzec rechu – rech wszystko pomieszał.
         Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
         Bo w marcu, jak w garncu rechu – rech, żabi śmiech.
2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
  Na gałązkach już rosną kotki puszyste.
Ref.: A żaby..
3. Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
Ref.: A żaby...

 

Wiersz:
D.Gellner
„Przedszkolaki wiosną”
Przedszkolaki wiosną bardzo szybko rosną.
Potem znów, jak wiecie, podrastają w lecie.
A pod jesień już za małe są buciki i sandały.
Krzesełko w przedszkolu robi się za niskie .
To znak, że czas do szkoły wyruszyć z tornistrem.