Pory roku, miesiące, dni - z tego składa się rok
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Pory roku, miesiące, dni – z tego składa się rok”
Dziecko:
- potrafi nazwać kolejne pory roku i określić ich charakterystyczne cechy
- wymienia miesiące w prawidłowej kolejności
- dostrzega rytmiczną organizację czasu w stałych następstwach tygodni, miesięcy, pór roku - rozumie
podstawowe określenia czasu (6l.)
- posługuje się liczbami w aspekcie kardynalnym i porządkowym
- ćwiczy pamięć wzrokową, słuchową
- wyraża swoją kreatywność poprzez ekspresję słowną , ruchową i artystyczną
- nazywa porę roku „zima”, określa jej charakterystyczne cechy ( słownie lub na obrazkach)
„PORY ROKU” piosenka
1.Cztery pory ma rok cały
Każda inna oczywiście
Zima w śniegu, wiosna w kwiatach,
Lato w słońcu, jesień w liściach.
Ref. Wiosna, lato, jesień, zima,
Cztery pory rok nasz ma,
Każda inne zna zabawy,
Każda w co innego gra!
Wiosna lubi rower, piłkę,
Lato – łódki i kajaki
Jesień – rolki, hulajnogi,
Zima – narty, łyżwy, sanki
Ref. Wiosna, lato…
Wiosna stawia babki z piasku,
Lato kąpie się basenie,
Jesień spaceruje w lesie,
Zima w śnieg bałwana z mienia
"12 miesięcy" Cz. Janczarski 6l. Pierwszy miesiąc, czyli styczeń |
„ Znów minął rok” 3l.
Wiosna niesie kwiaty, Za nią idzie lato. Jesień sypie kasztanami, Zima biegnie z bałwankami.
Czas nam nie chce się zatrzymać. Wiosna, lato, jesień, zima. Znów minął rok, kolejny rok.
|