„Podróż dookoła świata – nie jesteśmy tacy sami ale mamy równe prawa”

Opublikowano: 2021-06-20 14:59, Numer artykułu: 41688 , Autor: A.Widajewicz

 

DZIECKO:

 

  • Odczuwa więź emocjonalną z dziećmi całego świata.
  • dostrzega różnice w wyglądzie ludzi z różnych regionów świata
  • Zna i rozumie ,,prawa dziecka”
  • buduje postawę wzajemnego szacunku i akceptacji
  • Rozumie wartość dobroci. wie co oznacza kulturalne zachowanie się
  • Zna nazwy kontynentów na świecie
  • Zna sposób ubierania się oraz życie dzieci w Europie i dalekiej Afryce, Azji, Ameryce Płd. i Antarktydzie.
  • Rozumie znaczenie przyjaźni i pokoju na całym świecie.
  • kulturalnie zwraca się do innych, zgodnie współdziała z kolegami, akceptuje innych, okazuje im życzliwość
  • doskonali spostrzegawczość
  • reaguje ruchem ciała na określoną muzykę.

 

Kolorowe Dzieci

Majka Jeżowska

Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie

Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie

 

ŚMIECHOLANDIA

 

W śmiecholandii – państwie małym,

słynnym w świecie prawie całym.

ludzie śmieją się tu wszyscy:

obcy, krewni dalsi, bliscy.

 

Śmieją się Panowie

- Ho, ho, ho

Śmieją się Panie:

- Ha , ha, ha

Śmieją się chłopcy:

- Ha, ha, ha.

Śmieją się dziewczynki:

- Hi, hi, hi

Śmieje się staruszka wprost do twego uszka:

- he, he, he.