„Podróż dookoła świata – nie jesteśmy tacy sami ale mamy równe prawa”
DZIECKO:
- Odczuwa więź emocjonalną z dziećmi całego świata.
- dostrzega różnice w wyglądzie ludzi z różnych regionów świata
- Zna i rozumie ,,prawa dziecka”
- buduje postawę wzajemnego szacunku i akceptacji
- Rozumie wartość dobroci. wie co oznacza kulturalne zachowanie się
- Zna nazwy kontynentów na świecie
- Zna sposób ubierania się oraz życie dzieci w Europie i dalekiej Afryce, Azji, Ameryce Płd. i Antarktydzie.
- Rozumie znaczenie przyjaźni i pokoju na całym świecie.
- kulturalnie zwraca się do innych, zgodnie współdziała z kolegami, akceptuje innych, okazuje im życzliwość
- doskonali spostrzegawczość
- reaguje ruchem ciała na określoną muzykę.
Kolorowe Dzieci
Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa
Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie
Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
ŚMIECHOLANDIA
W śmiecholandii – państwie małym,
słynnym w świecie prawie całym.
ludzie śmieją się tu wszyscy:
obcy, krewni dalsi, bliscy.
Śmieją się Panowie
- Ho, ho, ho
Śmieją się Panie:
- Ha , ha, ha
Śmieją się chłopcy:
- Ha, ha, ha.
Śmieją się dziewczynki:
- Hi, hi, hi
Śmieje się staruszka wprost do twego uszka:
- he, he, he.