Pierwsze dni w przedszkolu

TEMAT KOMPLEKSOWY:  „PRZYJACIÓŁ POZNAĆ CZAS, PRZEDSZKOLE WITA NAS”

 

 

Dziecko :

- adaptuje się w nowym środowisku

- integruje się z rówieśnikami, nazywa kolegów po imieniu

- ma orientację w pomieszczeniach przedszkola

- rozróżnia i nazywa znaczek rozpoznawczy

- poznaje reguły obowiązujące w społeczności dziecięcej

- używa zwroty grzecznościowe: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam

- poznaje zasady bezpieczeństwa na terenie przedszkola i ogrodu przedszkolnego

- nabywa elementarne nawyki higieniczne

- rozwija umiejętności rytmiczne     

 

„Do przedszkola idzie maluch”

                                                         

1. Do przedszkola idzie maluch
Tup, tup, tup, tup.
Wszyscy dziś malucha chwalą
Tup, tup, tup, tup.

2. Zna wierszyki i piosenki
La, la, la, la.
Zawsze chodzi uśmiechnięty
La, la, la, la.

3. Podskakują razem dzieci
Hop, hop, hop, hop.
Bo tu bawią się najlepiej
Hop, hop, hop, hop.

 

 

„Mam trzy lata”

I.Suchorzewska

 

Mam trzy lata, trzy i pół,

Brodą sięgam ponad stół.

Do przedszkola chodzę z workiem

I mam znaczek z muchomorkiem.

Pantofelki ładnie zmieniam,

Myję ręce do jedzenia.

Zjadam wszystko z talerzyka,

Tańczę, kiedy gra muzyka.

Umiem wierszyk o koteczku,

O wesołym koziołeczku

I o piesku, co był w polu,

Nauczyłam się w przedszkolu.