Nasze zmysły
TEMAT KOMPLEKSOWY: „ NASZE POMYSŁY, PO CO NAM ZMYSŁY”
Dziecko :
- rozróżnia i nazywa narządy zmysłów, wie jak o nie dbać
- wskazuje i nazywa wybrane części ciała,
- rozróżnia lewą i prawą stronę swojego ciała (samodzielnie lub z pomocą dorosłego),
- opisuje wygląd kolegi i koleżanki,
- dostrzega podobieństwa i podstawowe różnice występujące w wyglądzie rówieśników oraz między dziewczynkami i chłopcami,
- dostrzega zmiany w wyglądzie ludzi wraz z wiekiem,
- określa swoje ulubione zabawy, zajęcia,
- wzbogaca wiedzę dotyczącą zmysłów ludzi oraz wybranych zwierząt
- doskonali spostrzegawczość słuchową, wzrokową.
„ ZMYSŁY” Nosek służy do wąchania, ręką- dotykamy. Oczy służą do patrzenia, buzią smak badamy. Uszy słyszą to i owo, choć nie zawsze chcemy. Nasze zmysły wciąż działają i my o tym wiemy.
|
,,PIĘĆ ZMYSŁÓW MAM” Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x Oko widzi, patrzy w koło Czy jest smutno, czy wesoło ? Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x Ucho słucha, nasłuchuje Co usłyszy to notuje Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x Nos wywącha zapach wszelki I ten piękny i ten średni. Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x Język smaki podpowiada Pyszna każda jego rada. Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x Ręka dotknąć wszystko musi Czasem nawet się ubrudzi. Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x |