Nasze zmysły

Opublikowano: 2021-05-10 17:24, Numer artykułu: 40210

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ NASZE POMYSŁY, PO CO NAM ZMYSŁY”

 

Dziecko :

  • rozróżnia i nazywa narządy zmysłów, wie jak o nie dbać
  • wskazuje i nazywa wybrane części ciała,
  • rozróżnia lewą i prawą stronę swojego ciała  (samodzielnie lub  z pomocą dorosłego),
  • opisuje wygląd kolegi i koleżanki,
  • dostrzega podobieństwa i podstawowe różnice występujące w wyglądzie rówieśników oraz  między dziewczynkami i chłopcami,
  • dostrzega zmiany w wyglądzie ludzi wraz z wiekiem,
  • określa swoje ulubione zabawy, zajęcia,
  • wzbogaca wiedzę dotyczącą  zmysłów ludzi oraz wybranych zwierząt
  • doskonali spostrzegawczość słuchową, wzrokową.

 

„ ZMYSŁY” 

Nosek służy do wąchania, 

ręką- dotykamy.

Oczy służą do patrzenia,

buzią smak badamy.

Uszy słyszą to i owo,

choć nie zawsze chcemy.

Nasze zmysły wciąż działają

i my o tym wiemy.

 

 

 

 

 

 

 

,,PIĘĆ ZMYSŁÓW MAM”

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x 

Oko widzi, patrzy w koło

Czy jest smutno, czy wesoło ? 

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x 

Ucho słucha, nasłuchuje

Co usłyszy to notuje

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x

Nos wywącha zapach wszelki

I ten piękny i ten średni.

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x

Język smaki podpowiada

Pyszna każda jego rada.

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x

Ręka dotknąć wszystko musi

Czasem nawet się ubrudzi.

Ref. Pięć zmysłów mam i wszystkie znam /2x