„Na Wielkanocne Święta z radością czekamy i barwnych pisanek w koszyczku szukamy
DZIECKO:
- poznaje tradycje i zwyczaje wielkanocne - rozumie potrzebę pielęgnowania świątecznych tradycji,
- uczestniczy w wielkanocnych przygotowaniach ; zwraca uwagę na pogodny, serdeczny nastrój panujący w rodzinie w okresie świąt wielkanocnych, wzmacnia więzi rodzinne,
- wzbogaca słownik czynny o następujące pojęcia: palma wielkanocna, pisanka, kraszanka, święconka, baba, mazurek,
- rozwija wyobraźnię twórczą, pomysłowość oraz umiejętność wyrażania ich w rożnych formach ekspresji,
- nabywa umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych gramatycznie zdań,
- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną,
- rozwijanie umiejętności liczenia i czytania ( 6latki)
- kształtowanie poczucia rytmu i reakcji na sygnały
- uczy się stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania się wobec siebie podczas zabaw tematycznych ,dydaktycznych i swobodnych.
- Eksperymentuje z wodą
- Poznanie litery G ( 6-latki)
PIOSENKA „ BAJECZKA WIELKANOCNA”
Wesoły zajączek, milutki szaraczek
Poszedł do kokoszki po kilka jajeczek.
Wielkanocny zając maluje pisanki,
Na pierwszej kropeczki, na drugiej sasanki.
Trzecia w żółte piórka przystroiła kurka,
A na czwartek szlaczek – tęczowy zygzaczek!
Jaja, jajeczka, będą z nich pisanki
W zygzaki i piórka, w kropki i sasanki.
Zdziwił się zajączek, wesoły szaraczek
Gdy z każdej pisanki wyskoczył kurczaczek.
Pierwszy ma na piórkach kropki kolorowe,
Drugi ma na grzbiecie kwiatki fioletowe,
Trzeci stroszy piórka puszyste jak chmurka,
A czwarty ma szlaczek – tęczowy zygzaczek!
Nie ma pisanek, za to są kurczaki,
W kropki i sasanki, żółte i w zygzaki.
PIOSENKA „ZAJĄCZEK”
Zając długie uszy ma – tralala, tralala.
Nosek słodki , oczka dwa – hopsa, hopsa, sa!
Każdy zając skacze hop – hop, hop, hop, hop, hop, hop!
Teraz wszyscy HOP!