Na poczcie

Opublikowano: 2021-12-02 12:42, Numer artykułu: 47145 , Autor: E.Michalczyk

TEMAT KOMPLEKSOWY: "Kto tak pędzi, kto tak gna? To listonosz, listy ma!”

 

Dziecko :

- wie, czym zajmuje się listonosz

- wymienia atrybuty potrzebne w pracy listonosza

- opowiada o drodze listu od nadawcy do adresata na podstawie ilustracji

- zna swój adres zamieszkania oraz go podaje

- posługuje się pojęciami poczta, list, koperta, znaczek, listonosz

- wypowiada się na temat utworów literackich

- klasyfikuje przedmioty ze względu na jedną i dwie cechy

- rozpoznaje znane przedmioty poprzez dotyk

- zgodnie współdziała z innymi w różnych działaniach edukacyjnych

- uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych

 

 

„Listonosz”

 

1.Wszyscy znają listonosza

 Torbę listów pełną ma

Powitamy go radośnie

Mama, tata, Ty i ja

 

Ref. Listonoszu, listonoszu,

Listonoszu nasz!

Wiadomości dla każdego w swojej torbie masz. X2

 

2.Idzie do nas Pan Listonosz

On nas wszystkich dobrze zna

Może w torbie niespodziankę

właśnie dzisiaj dla nas ma

 

Ref. Listonoszu…

 

3. Zimą, latem czy jesienią, 

chociaż zimny wieje wiatr.

List otrzyma dzisiaj Adam,

dużą paczkę Julki brak.

 

„List” – i. Salach

 

Moja mama dziś dostała

list od cioci Danki z Łodzi,

a ja siedzę i rozmyślam,

kto do skrzynki liścik włożył?

Może przyniósł go gołąbek,

albo pliszki go wrzuciły?

Nie, nie ptaki listy noszą,

lecz listonosz bardzo miły.

Gdy napiszesz list lub kartkę,

 kolorowy dodasz znaczek,

wrzucasz go do skrzynki,

która jest na poczcie- nie inaczej.

Urzędnicy posortują

listy, karty, duże paczki,

dadzą stempel i odkreślą,

całą pocztę wnet na stację.

Mkną pociągi w różne strony

do miast i do wsi,

a znajomy pan listonosz

 stanie z listem u twych drzwi.