Na poczcie
TEMAT KOMPLEKSOWY: "Kto tak pędzi, kto tak gna? To listonosz, listy ma!”
Dziecko :
- wie, czym zajmuje się listonosz
- wymienia atrybuty potrzebne w pracy listonosza
- opowiada o drodze listu od nadawcy do adresata na podstawie ilustracji
- zna swój adres zamieszkania oraz go podaje
- posługuje się pojęciami poczta, list, koperta, znaczek, listonosz
- wypowiada się na temat utworów literackich
- klasyfikuje przedmioty ze względu na jedną i dwie cechy
- rozpoznaje znane przedmioty poprzez dotyk
- zgodnie współdziała z innymi w różnych działaniach edukacyjnych
- uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych
„Listonosz”
1.Wszyscy znają listonosza Torbę listów pełną ma Powitamy go radośnie Mama, tata, Ty i ja
Ref. Listonoszu, listonoszu, Listonoszu nasz! Wiadomości dla każdego w swojej torbie masz. X2
2.Idzie do nas Pan Listonosz On nas wszystkich dobrze zna Może w torbie niespodziankę właśnie dzisiaj dla nas ma
Ref. Listonoszu…
3. Zimą, latem czy jesienią, chociaż zimny wieje wiatr. List otrzyma dzisiaj Adam, dużą paczkę Julki brak.
|
„List” – i. Salach
Moja mama dziś dostała list od cioci Danki z Łodzi, a ja siedzę i rozmyślam, kto do skrzynki liścik włożył? Może przyniósł go gołąbek, albo pliszki go wrzuciły? Nie, nie ptaki listy noszą, lecz listonosz bardzo miły. Gdy napiszesz list lub kartkę, kolorowy dodasz znaczek, wrzucasz go do skrzynki, która jest na poczcie- nie inaczej. Urzędnicy posortują listy, karty, duże paczki, dadzą stempel i odkreślą, całą pocztę wnet na stację. Mkną pociągi w różne strony do miast i do wsi, a znajomy pan listonosz stanie z listem u twych drzwi. |