"Monety i banknoty poznajemy, bo na pieniążkach znać się chcemy!
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Monety i banknoty poznajemy, bo na pieniążkach znać się chcemy!”
REALIZACJA: 15.05-19.05.2023
CELE:
Dziecko :
- budzi i aktywizuje swoją ciekawość i aktywność poznawczą
- wzbogaca wiedzę na temat polskich pieniędzy - historii i sposobu wytwarzania
- poznaje wartość monet i banknotów, właściwie operuje nimi w zabawie
- rozumie znaczenie słów: moneta, banknot, waluta, bankomat, awers, rewers, fortuna
- łączy pracę zawodową rodziców z otrzymywaniem wynagrodzenia jako źródła budżetu
- buduje wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania pieniędzmi
- wie, po co ludzie oszczędzają pieniądze i w jaki sposób je przechowują
- poznaje literę: ż, Ż drukowaną i pisaną
- doskonali umiejętność czytania
PIOSENKA:
"NA ZAKUPY”
Na zakupy, na zakupy już do ręki siatkę bierz.
Idź do sklepu na zakupy, kupisz sobie to co chcesz!
Na zakupy, na zakupy już do ręki siatkę bierz.
Weź pieniądze na zakupy, kupisz sobie to co chcesz!
Na zakupy, na zakupy już do ręki siatkę bierz.
Idź do sklepu na zakupy, kupisz sobie to co chcesz!
WIERSZ:
,,Pieniążki” I. Fabiszewska
Pieniążki kto ma,
ten zwiedza różne kraje,
a kto pieniążków nie ma,
ten z książek świat poznaje.
Pieniążki kto ma,
ten często coś kupuje,
a kto pieniążków nie ma,
ten pracy poszukuje.
Pieniążki kto ma,
ten w banku je lokuje
lub wkłada do skarbonki,
a potem je wyjmuje.
Pieniążki kto ma,
ten czasem smutny bywa,
bo przecież od pieniędzy,
przyjaciół nie przybywa.