Moja rodzina
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Kochana mama, tata, siostra, brat - bez rodziny smutny byłby świat”
Dziecko :
- zna członków swojej rodziny – określa stopień pokrewieństwa
- Uświadamia sobie poczucie przynależności i więzi z rodziną
- opisuje wygląd rodziców z uwzględnieniem ich charakterystycznych cech
- formułuje dłuższe wypowiedzi nt. zainteresowań, sposobów wspólnego spędzania czasu
- przestawia słowem, gestem i ruchem czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny
- pełni role społeczne w toku zabaw tematycznych
- przygotowuje niespodzianki dla mamy i taty z okazji ich święta: własnoręcznie wykonany upominek,
- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy na terenie
- doskonali umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- rozwija sprawności manualne, płynność ruchu, umiejętność kreślenia linii
- kształci uczucia przywiązania i szacunku dla rodziców - uświadomienie znaczenia rodziny w życiu człowieka,
- poznaje swoje prawa jako dziecko
- rozumie konieczność uczestniczenia w wykonywaniu lekkich prac domowych w celu niesienia pomocy mamie i tacie.
DRZEMKA MAMY
Cicho sza! Cicho sza! Moja mama drzemkę ma.
Hi, hi, hi! Hi, hi, hi! Coś śmiesznego jej się śni.
Ho, ho, ho! Ho, ho, ho! Bądźmy teraz bardzo cicho. ..
He, he, he! He, he, he! Niech nie zbudzi jeszcze się!
Hy, hy, hy! Hy, hy, hy! Kolorowe są jej sny.
Ha, ha, ha! Ha, ha, ha! Myślę, że już się wyspała.
Hu, hu, hu! Hu, hu, hu! Połaskotam ją po uchu!
RODZINNE SPOSOBY NA NUDĘ ( piosenka)
„Kiedy nuda cię nachodzi,
myślisz, co by teraz zrobić.
Zamiast siedzieć i się nudzić,
do rodziny pięknie uśmiechnij się.
Bo przecież można...
Ref. Z mamą pyszne ciasto upiec
i przed deszczem z tatą uciec
z siostrą pobiec do przedszkola,
z bratem śmiało strzelić gola!
Z dziadkiem popuszczać latawce,
z babcią posiedzieć na ławce,
z wujkiem samochód naprawić,
z ciocią w teatr się pobawić!
Gdy złu humor cię dopada,
gdy ci nic nie odpowiada,
zamiast siedzieć i marudzić,
do rodziny pięknie uśmiechnij się.
Bo przecież można..
Ref. Z mamą.....