MIŚ – DUŻY, MAŁY TO PRZYJACIEL DOSKONAŁY!
TEMAT KOMPLEKSOWY: MIŚ – DUŻY, MAŁY TO PRZYJACIEL DOSKONAŁY!
CELE:
Dziecko:
- rozróżnia misie znane z literatury oraz dobranocek
- swobodnie wypowiada się na temat misiów
- stara się stosować reguły gramatyczne podczas wypowiedzi
- ćwiczy narządy mowy wykonując celowe ruchy warg, języka, szczęki dolnej, podniebienia miękkiego
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
- rozwija umiejętność skupiania uwagi
PIOSENKA:
,,MIŚ”
Duża Ala – mały miś,
Zgrana para nie od dziś.
Razem w kuchni ciasto pieką
kolorowe ,owocowe.
Cztery jajka ,mąka, cukier-
miesza Ala z wszystkich sił.
Ale co to? Gdzie truskawki?
I gdzie miś? –co gdzieś tu był…
Misiu, misiu, mały misiu
Co tam masz w różowym pysiu?
-Całkiem pusto w pyszczku mam
Gdzie truskawki nie wiem sam / 2 x
WIERSZ:
,,NIEDŹWIEDŹ” J.BRZECHWA
Proszę Państwa, oto miś,
Miś jest bardzo grzeczny dziś,
Chętnie Państwu łapę poda,
Nie chce podać? – a to szkoda