Listopad nam podpowiada, jak się ubrać gdy deszcz pada.
Dziecko :
- obserwuje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla aktualnej pory roku: opady deszczu, wiatr, mrok, mgła itd.,
- rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne; naśladuje deszcz, wiatr - ruchem i dźwiękiem,
- rozumie konieczność dostosowania ubioru do temperatury i pory roku,
- wie, jak się ubrać na jesienny spacer,
- ćwiczy umiejętność samodzielnego ubierania niektórych elementów garderoby – nazywa części garderoby,
- prowadzi obserwacje i proste zabawy badawcze z wodą,
- rozwija umiejętność rozpoznawania i zestawiania przedmiotów o jednakowych kolorach.
ZŁOTA SŁOTA
Idzie polem mokra słota,
trochę srebrna, trochę złota.
Chłodna, wietrzna, niecierpliwa….
Jaka jeszcze słota bywa?
Jesienny taniec
Szu, szu - wietrzyk szumi,
kap,kap - pada deszcz.
Słońce zza chmur zerka. To już jesień wiesz?
Hop, Hop wśród kałuży, pośród liści też.
Pogoda czy słota - zatańcz jeśli chcesz.
Krok do przodu,
krok do tyłu,
obrót w miejscu zrób.
Razem z liśćmi wiruj wkoło,
tańcz - nie żałuj nóg! (2x)
Jeż
Szuru, szuru pośród liści,
tupu, tup po trawie.
Co to, co to? Mały jeżyk!
Fu, fu, fu!
Kolczasty ma płaszczyk,
a oczy jak korale.
Szykuje się do snu. Gdzie?
Tu, Tu , tu.
Bo lecą, lecą, leą liście,
zima już tuż, tuż,
lecz pod liściasta tą pierzynką
niestraszny mu mróz!