Liście malowane pod drzewami rozsypane Biedronki
Dziecko:
- obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- rozpoznaje drzewa po owocach i liściach (kasztanowiec, dąb, klon, jarzębina)
- dostrzega piękno otaczającej przyrody, rozbudza chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze
- rozwija wyobraźnię poprzez ekspresję słowną i plastyczną
- odtwarza rytmy i je kontynuuje
- usprawnia motorykę rąk poprzez zabawy i ćwiczenia grafomotoryczne oraz zabawy manipulacyjne
- rozwija orientację przestrzenną ( rozróżnia: lewa- prawa strona)
- wykonuje akompaniament do piosenki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
„JESIEŃ” O. Pruszkowska
Idzie Pani Jesień; Różne dary w koszu niesie. Ma tam liście, piękne, nowe, Bardzo barwne, kolorowe. I kasztany i żołędzie, Rozsypuje dary wszędzie. I też niesie jarzębinę na korale dla dziewczynek! Wszystko piękne jest i nowe I czerwone i brązowe, No i żółte, oczywiście I jest wszędzie uroczyście!
|
„KOLOROWE LISTKI”
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały. Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło. Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały. Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę. Kolorowe listki skończyły zabawę. Cicho, sza, listki zasypiają.
|