Kim zostanę jak dorosnę? Wybór trudny - ważne, żeby zawód nie był nudny!
CELE:
- stwaraznie dzieciom okazji do poznawania różnych zawodów oraz wzbogacenie wiadomosci i słownika najmłodszych w tym zakresie
- doskonalenie umiejętnosci przeliczania obiektów, porównywania wielkosci zbiorów i ustalania gdzie jest wiecej, a gdzie mniej
- kształtowanie umiejętnosci klasyfikowania przedmiotów ze względu na różne cechy
- rozwijanie myslenia przyczynowo - skutkowego poprzez układania historyjek obrazkowych i ciągów logicznych
- rozwijanie zdolnosci wokalnych maluchów poprzez spiew grupowy i indywidualny
- doskonalenie sprawnosci manualnej i koordynacji wzrokowo - ruchowej poprzez działanosć praktyczną
- usprawnianie motoryki małej poprzez działalnosć plastyczną
Pan listonosz piosenka
1. Idzie pan listonosz
Z uśmiechem na twarzy
Chociaż niesie torbę
Która dużo waży
Ref: Pan listonosz dzielnie ciężką torbę nosi
Listy oraz paczki co dzień nam przynosi! / x2
2. Idzie pan listonosz
Kiedy słońce grzeje
Idzie pan listonosz
Gdy deszcz mocno leje
Ref: Pan listonosz dzielnie ciężką torbę nosi
Listy oraz paczki co dzień nam przynosi! / x2
3. Idzie pan listonosz
Do przedszkola wchodzi,
Uśmiech przedszkolaków
Dzień mu rozpogodzi.
Ref: Pan listonosz dzielnie ciężką torbę nosi
Listy oraz paczki co dzień nam przynosi! / x3
Tańcowała igła z nitką
Tańcowała igła z nitką,
Igła - pięknie, nitka - brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód - nitka za nią:
„Ach, jak cudnie tańczyć z panią!”
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą - nitka biegiem.