„KIEDY DESZCZYK PADA–WIEMY JAK UBRAĆ SIĘ WYPADA”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „KIEDY DESZCZYK PADA –WIEMY JAK UBRAĆ SIĘ WYPADA”
CELE:
Dziecko:
- obserwuje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla aktualnej pory roku: opady deszczu, wiatr, mrok, mgła itd.
- rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne : naśladuje deszcz, wiatr - ruchem i dźwiękiem
- rozumie konieczność dostosowania ubioru do temperatury i pory roku, wie, jak się ubrać na jesienny spacer
- ćwiczy umiejętność samodzielnego ubierania niektórych elementów garderoby – nazywa części garderoby
- rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
- rozwija umiejętność rozróżniania i nazywania podstawowych kolorów
- aktywnie uczestniczy we wspólnych zabawach
PIOSENKA:
,,Deszczyk”
Z rana deszczyk sobie pada,
więc kalosze się zakłada.
Przyda się też płaszczyk,
czapka z pomponikiem,
czerwony parasol,
szalik ze słonikiem.
I spacerkiem do przedszkola-
nuci wesolutko Pola
Ref. Hop ,hop, hop-
po kałuży hop.
Chlap, chlap, chlap-
woda chlapie tak
Po południu znowu pada,
ale nam to nie przeszkadza.
Ubierzemy płaszczyk
z dopiętym guzikiem,
wrócimy do domu ,
gęsiego chodnikiem.
Teraz sobie poskaczemy,
a potem się umyjemy.