Kaprysy marcowej pogody- śnieg, słońce i trochę wody

Opublikowano: 2022-03-20 17:29, Numer artykułu: 51209 , Autor: A.Widajewicz

Dziecko :

- wypowiada się na temat zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną; poznaje zwiastuny wiosny

- poznaje elementy pogody oraz ich graficzne znaki umowne; zwraca uwagę na zmienność wiosennej pogody

- dostrzega piękno i bogactwo wiosennej przyrody

- rozwija zainteresowania poznawcze poprzez wyrabianie umiejętności obserwowania, porównywania, wnioskowania (wzbogaca doświadczenia:

  słuchowe, wzrokowe, dotykowe)

- zna i kultywuje tradycje ludową związaną z pożegnaniem zimy i nadejściem wiosny

- rozwija sprawność manualną, wykonując różnorodne ćwiczenia grafomotoryczne

- utrwala pojęcia ,,teraz ,najpierw, potem”

- rozwija aparat oddechowy                        

                                                                                                                            

 


 ,, Marcowe kaprysy” B. Forma

 


Wymieszał marzec pogodę w garze,


Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,


Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,


Domieszam wiatru ciepłego,


Smutno by w marcu było bez niego.


Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodam,


Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

 

 

 

 

,, Leci marzec”

1.Leci marzec wiosny szuka,
znaleźć wiosnę wielka sztuka .

Ref: Woda z dachu kap, kap, kap
złap wiosenkę, marcu złap.
Woda z dachu kap, kap, kap,
złap wiosenkę, złap.

2. Bo choć słońce już przypieka,
Wiosna, wiosna z przyjściem zwleka.

Ref: Woda z dachu kap, kap, kap
złap wiosenkę, marcu złap.
Woda z dachu kap, kap, kap,
złap wiosenkę, złap.