Jesienna szaruga
TEMAT KOMPLEKSOWY: "Listopad nam podpowiada, jak się ubrać gdy deszcz pada".
Dziecko :
- obserwuje zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla aktualnej pory roku: opady deszczu, wiatr, mrok, mgła itd.,
- rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne; naśladuje deszcz, wiatr - ruchem i dźwiękiem,
- rozumie konieczność dostosowania ubioru do temperatury i pory roku,
- wie, jak się ubrać na jesienny spacer,
- ćwiczy umiejętność samodzielnego ubierania niektórych elementów garderoby – nazywa części garderoby,
- prowadzi obserwacje i proste zabawy badawcze z wodą,
- rozwija umiejętność rozpoznawania i zestawiania przedmiotów o jednakowych kolorach
ZŁOTA SŁOTA
Idzie polem mokra słota,
trochę srebrna, trochę złota.
Chłodna, wietrzna, niecierpliwa….
Jaka jeszcze słota bywa?