Hu, hu, ha, zima wcale nie jest zła
Dziecko :
- rozwija umiejętności określania pogody, zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy : śnieg, wiatr, mróz, zimno
- poznaje zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw, świadomie je przestrzega
- wie, jakie niebezpieczeństwa wynikają z nieprzestrzegania zakazów: przewiduje skutki wynikające z niebezpiecznych zabaw i zachowań, poznaje
sytuacje zagrażające bezpieczeństwu
- aktywnie spędza czas wolny na powietrzu w czasie zimy
- poznaje sposoby chronienia się przed zimnem
- uczestniczy w zabawach i grach zespołowych, używa form grzecznościowych w kontaktach z innymi
- współdziała i współpracuje z dziećmi podczas różnych zabaw
„Zimowe rady” Prószy śnieg i mróz się stara.
|
„Zimowa wyliczanka” Piotr Smoczyński
1. Idzie sobie styczeń ścieżką, rzucił w zimę białą śnieżką.
|