Ekologia
TEMAT KOMPLEKSOWY: „Ziemio- nie chcemy żebyś była zniszczona, chcemy żebyś była wiecznie zielona.”
Dziecko :
- wie, dlaczego musimy dbać o naszą planetę Ziemię
- wymienia przykłady, w jaki sposób można dbać o środowisko
- rozumie konieczność segregowania śmieci oraz rozróżnia różne rodzaje odpadów,
- kształtuje umiejętność wypowiadania się na określony temat i odpowiadania na pytania związane z tekstem
- rozumie znaczenie słów: ekologia, segregacja i recykling
- rozwija umiejętność koncentrowania uwagi na treści opowiadania, wiersza czytanego przez N
- rozpoznaje i nazywa symbole narodowe; wie, że trzeba je szanować
- rozwija swoją postawę patriotyczną
- usprawnia aparat mowy poprzez prawidłowe wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych
- doskonali koordynację wzorowo- ruchową poprzez tworzenie interesujących kompozycji z klocków wg własnego pomysłu
- dostosowuje się do zasad zabawy, przestrzegając ich
"Ekologa znak" Śpiewające Brzdące
1. Niech zieleni się przyroda bo w przyrodzie tlen i woda Chcę by wszystko kwitło, żyło by powietrze czyste było
Ref. Auto – nie, rower – tak Ekologa to jest znak Auto – nie, rower – tak Ekologa to jest znak Auto – nie, rower – tak Ekologa to jest znak Auto – nie, rower – tak Ekologa to jest znak
2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu I w powietrzu nie chcę pyłu Nie chcę chemii w mym ogrodzie Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie
Ref: Auto – nie, rower – tak Ekologa to jest znak Auto – nie, rower – tak Ekologa to jest znak |
„W czystości siła” Gabriela Skrzypczak
Przyrodo moja, przyrodo kochana, Martwię się o ciebie od samego rana. O twe lasy, pola, łąki, Wilki, żaby i skowronki. Chcę – byś zawsze czysta była Bo w czystości Twoja siła
|