Ekologia

Opublikowano: 2021-05-04 16:46, Numer artykułu: 40012

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Ziemio- nie chcemy żebyś była zniszczona, chcemy żebyś była wiecznie zielona.”

Dziecko :

  • wie, dlaczego musimy dbać o naszą planetę Ziemię
  • wymienia przykłady, w jaki sposób  można dbać o środowisko
  • rozumie konieczność segregowania śmieci oraz  rozróżnia różne rodzaje odpadów,
  • kształtuje umiejętność wypowiadania się na określony temat i odpowiadania na pytania związane z tekstem
  • rozumie znaczenie słów: ekologia, segregacja i recykling
  • rozwija umiejętność koncentrowania uwagi na treści opowiadania, wiersza czytanego przez N
  • rozpoznaje i nazywa symbole narodowe; wie, że trzeba je szanować
  • rozwija swoją postawę patriotyczną
  • usprawnia aparat mowy poprzez prawidłowe wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych
  • doskonali koordynację wzorowo- ruchową  poprzez tworzenie interesujących kompozycji z klocków wg własnego pomysłu
  • dostosowuje się do zasad  zabawy,  przestrzegając  ich

 

 

 

"Ekologa znak"

Śpiewające Brzdące

 

 1. Niech zieleni się przyroda

bo w przyrodzie tlen i woda

Chcę by wszystko kwitło,

żyło by powietrze czyste było 

 

Ref. Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

 

 2. Nie chcę spalin, nie chcę dymu

I w powietrzu nie chcę pyłu

Nie chcę chemii w mym ogrodzie

Ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie 

 

Ref: Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

Auto – nie, rower – tak

Ekologa to jest znak

 

„W  czystości siła”

Gabriela Skrzypczak

 

Przyrodo moja, przyrodo kochana,

Martwię się o ciebie od samego rana.

O twe lasy, pola, łąki,

Wilki, żaby i skowronki.

Chcę – byś zawsze czysta była

Bo w czystości Twoja siła