Dzieci całego świata mają prawo być szczęśliwe - Biedronki
Dziecko:
- Odczuwa więź emocjonalną z dziećmi całego świata.
- Zna i rozumie ,,prawa dziecka”
- Rozumie wartość dobroci. wie co oznacza kulturalne zachowanie się.
- Zna sposób ubierania się oraz życie dzieci w Europie i dalekiej Afryce, Azji, Ameryce Płd. i Antarktydzie.
- Rozumie znaczenie przyjaźni i pokoju na całym świecie.
- Wymienia pory roku w kolejności.
- Reaguje ruchem ciała na określoną muzykę
- Doskonali umiejętność czytania
Dzieci D. Gellner
Wszystkie dzieci na całym świecie,
Są takie same, lubią skakać na jednej nodze,
I lubią zanudzać mamę
Wszystkie dzieci na całym świecie,
Śpiewają wesołe piosenki,
I byle kamyk i byle szkiełko,
Biorą jak skarb do ręki,
Podobno dzieci na całym świecie,
Bywają niegrzeczne czasem,
Lecz to nie u nas nie w naszym mieście,
To gdzieś za górą za lasem
Wszystkie dzieci nasze są
1. Ach, co za smutas leje łzy
Lalki w płacz, misiek zły
O już się śmieje, nosek mu drży
Deszczyk był a teraz wyschły łzy
Niebo rozjaśnia się samo
Mały uśmiech, jak tęcza
Już dobrze, mamo!
Ref: Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi
Wszystkie dzieci nasze są
Borys, Wojtek, Marysia, Tom
Niech małe sny spełnią się dziś
Wyśpiewaj marzenia, a świat
Będzie nasz!
2. Choć nie rozumiem mowy twej
Czytam lęk, czytam śmiech
Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz
Otwórz nim nieśmiałość naszych słów
Ważny jest serca alfabet
Ciepły uśmiech, jak słownik
Jesteśmy razem!
3. Nasza piosenka ciągnie za rękaw
Podaj mi dłoń i z nami stań
Nie ma dziś granic nasz dom
Wszystkie dzieci nasze są
Kasia, Michael, Małgosia, John
Na serca dnie mają swój dom
Uchyl im serce jak drzwi