Dobra zabawa i miłe wycieczki, ale najlepsze są ciekawe książeczki
Dziecko :
- rozbudza zainteresowania czytelnicze; kształtuje emocjonalny stosunek do książki, jako źródła wiedzy, przeżyć i rozrywki
- wyrabia nawyk kulturalnego obchodzenia się z książką, szanowania i odkładania na wyznaczone miejsce
- chętnie słucha czytanych bajek i opowiadań, skupia dłuższą uwagę podczas słuchania bajek
- poznaje różnorodne utwory literatury dziecięcej o wartościach wychowawczych, poznawczych, kształcących oraz zawierających elementy fantazji i humoru
- określa postawy bohaterów bajek – odróżnia dobro od zła
- rozpoznaje tytuł książki po czytanym fragmencie, opisie słownym lub ilustracjach - wypowiada się na temat ilustracji w książkach
- układa historyjkę obrazkową wg kolejności zdarzeń,
- wzbogaca słownictwo oraz kształci poprawność mowy pod względem gramatycznym i artykulacyjnym
„ Moje książki” I. Salach
1. Moje książki kolorowe stoją równo na półeczce, myję ręce i oglądam kartkę po karteczce.
2. Czasem książki czyta mama, Bo ja nie potrafię sama. Z książek wiele się dowiecie O szerokim pięknym świecie.
3.O roślinach, o zwierzętach O dalekich krajach też. Wszystko w książce jest zamknięte A więc je do ręki bierz.
|
„ WIELKA WYPRAWA”
1. Malowany wózek, para siwych koni |