„Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy”
Dziecko :
- poznaje miejsca użyteczności społecznej: sklepy - ich znaczenie w życiu ludzi; wyposażenie i asortyment oraz pracę ekspedientki
- zna zasady obowiązujące podczas zakupów
- klasyfikuje przedmioty wg przeznaczenia, potrafi dopasować towar do określonego sklepu
- wzbogaca słownictwo związane z zakupami
- rozumie konieczność pilnowania się rodziców podczas zakupów
- doskonali sprawność motoryczną
- próbuje zważyć niektóre przedmioty- posługuje się określeniami: lekki, ciężki
- rozbudza intuicję matematyczną w obszarze: ciężar, wielkość, szerokość
- wykorzystuje zdobyte wiadomości i doświadczenia związane z robieniem zakupów w zabawie tematycznej
„ W sklepie” I.Salach
Gdy do sklepu idziesz czy to z mamą czy to sam stań u progu i dzień dobry powiedz do znajomych pań. One chętnie cię obsłużą, gdy tylko poprosisz lecz pamiętaj podziękować miłej pani Zosi.
|
„ Na zakupy” Ref. Na zakupy z tatą, z mamą Po południu, albo rano Po bułeczki, marcheweczki, Po syropek i książeczki.
przyjechały pomidory i rzodkiewki na straganie układają miłe panie.
2. Pan Walenty w obuwniczym Dnia miłego wszystkim życzy Tu kupimy pantofelki, boi u niego wybór wielki
3.Tuż za rogiem jest apteka Pani Ania na nas czeka. Zna sposobów dobrych parę, by wyleczyć nasz katarek.
4. Gdy książeczkę kupić chcemy Do księgarni wędrujemy Śliczną bajkę wybieramy Teraz to już wszystko mamy.
|