„Czy to Smok, czy Smog?” – realizacja profilaktycznego programu ekologicznego dla dzieci przedszkolnych Biedronki

Opublikowano: 2022-02-16 09:28, Numer artykułu: 49771 , Autor: A.Widajewicz

 

Dziecko:

 -  zna i rozumie zjawisko smogu w mieście,

 - wskaże przyczyny powstawania smogu,

 - wie jak zapobiegać zanieczyszczeniom powietrza i powstawaniu smogu,

- wie jak zachować się bezpiecznie podczas trwania alarmu smogowego,

- rozumie trujące znaczenie smogu dla zdrowia i życia człowieka,

 - jest odpowiedzialne i reaguje szybko na problemy zanieczyszczeń powietrza,

 - jest zainteresowane zjawiskami ekologicznymi,

 - propaguje naukę dbania o stan czystości powietrza w swoim domu rodzinnym i najbliższym otoczeniu.

 

 

 

 

,,Dymiące kominy”

 

 

Tu kominy, tam kominy

 

Dym nad nimi płynie siny

 

Płynie dołem, płynie górą

 

Smog otacza miasto chmurą

 

 

W maskach chodzą małe dzieci

 

Bo bezmyślni ludzie palą w piecach śmieci.

 

 

A my chcemy żyć w czystym świecie!

 

Chcemy biegać po pachnącej łące

 

I przyglądać się szczęśliwej biedronce.

 

 

 

 

PIOSENKA O SMOKU ZIEJKU

1.  Czy to mgła 2x
czy ziejący smok,
który zamiast ognia,
puszcza pary smog.


Ref. Och, och, och, czy to jest smok, czy smog?
Och, och, och, czy to jest smok, czy smog?

2. To smok Ziejek 2x
on kocha czysty tlen,
zamiast ogniem,
to powietrzem,
zieje – ja to wiem.

Ref. Och, och, och, czy to jest smok, czy smog?
Och, och, och, czy to jest smok, czy smog?


3. Smoku Ziejku 3x
przegoń smog i już,
dmuchniesz tu,
i dmuchniesz tam,
będzie świeżo nam.

Ref. Och, och, och, czy to jest smok, czy smog?

Rytmizacja tekstu mówionego
Świeży oddech złap,
w lesie pobaw się,
dbaj o czysty tlen,
nie poddawaj się.