CZY KOT W BUTACH TAŃCZYŁ Z KOPCIUSZKIEM

TEMAT: CZY KOT W BUTACH TAŃCZYŁ Z KOPCIUSZKIEM

 

 

CELE:

 

-poznaje i kontynuuje tradycje karnawałowe – tłusty czwartek

-wzbogaca słownictwo, rozwija umiejętność wypowiadania się nt. ulubionej baśni, ilustracji, historyjki obrazkowej

-poznaje proces powstawania książki, zawody z tym związane: pisarz, ilustrator, drukarz

-rozwija kreatywność myślenia wymyślając własne opowiadania
-poznaje literę „p” oraz „y” drukowaną i pisaną, małą i wielką

-poznaje cyfrę „10”

-ćwiczy umiejętność pisania liter i cyfr w liniaturze

-przestrzega umów ustalonych w grupie podczas zajęć i zabaw swobodnych
-doskonali logiczne myślenie rozwiązując zadania i zagadki
-wyrabia spostrzegawczość wzrokową i uwagę dowolną

 

KRASNAL


Posłuchajcie, co wam powiem:
Krasnal mieszka pod mym progiem,
Lubi bajki opowiadać,
Trochę zmyślać i przesadzać.
Kolorowe ma chodaki,
Jeden taki, drugi siaki,
Cały dzień okropnie broi
I nikogo się nie boi.

 

 

 

BAJKOWE MARZENIA


Są bajki i baśnie, cudowny świat,
Gdzie żyją krasnale i wróżki.
I czy masz pięć latek, czy dużo lat,
To lubisz tak śnić do poduszki.
Tam możesz być, kim tylko chcesz,
I spełnić swoje marzenia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
Powiedzmy swoje życzenia.
Gdy smutno na dworze, gdy pada deszcz,
To w bajkach jest zawsze pogoda.
I nawet, gdy złego coś dzieje się,
To zaraz ktoś uśmiech znów doda!
Bajkowy świat, inny niż nasz,
Wszystko na dobre coś zmienia.
Biegnijmy więc tam, do bajkowych bram,
Powiedzmy swoje życzenia.