"Czekamy z niecierpliwością na przyjście wiosny, dlatego uważnie szukamy jej oznak w przyrodzie.”
TEMAT KOMPLEKSOWY: "Czekamy z niecierpliwością na przyjście wiosny, dlatego uważnie szukamy jej oznak w przyrodzie."
CELE:
Dziecko:
- obserwuje charakterystyczne zmiany zachodzące w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji,
- poznaje oznaki wiosny, np.: pojawienie się pierwszych kwiatów, ptaków, pąków liści na drzewach, młodej trawy, kwitnienie wierzby,
- zwraca uwagę na zmienność pogody wiosną oraz dostosowanie ubioru do warunków atmosferycznych,
- wypowiada się na określony temat, chętnie odpowiada na pytania zadawane przez nauczyciela,
- twórczo myśli i działa w różnych zabawach, rozwiązuje zagadki,
- przebywa na świeżym powietrzu, uczestniczy w spacerach, zabawach w ogrodzie przedszkolnym,
- świętuje dni: DZIEŃ SŁOŃCA, DZIEŃ WODY – dowiaduje się wielu informacji dot. danych zagadnień