Czas na bal...
Temat kompleksowy: „ W karnawale czas na bale”
Zadania:
dziecko:
- poznaje tradycje związane z okresem karnawałowym, przyswaja pojęcia m.in. karnawał, kostium, bal przebierańców,
- potrafi formułować swobodne, logiczne wypowiedzi podczas dzielenia się doświadczeniami i przeżyciami,
- wykonuje maskę karnawałową,
- pomaga w dekorowaniu sali na bal karnawałowy,
- weźmie czynny udział w korowodzie bajkowych postaci na przedszkolnym balu,
- rytmicznie porusza się przy muzyce,
- wdraża się do zgodnej zabawy i nawiązywania właściwych relacji z rówieśnikami,
- porządkuje i rozróżnia figury geometryczne: koło i owal,
- obserwuje przyrodę w ogrodzie przedszkolnym i najbliższym otoczeniu przedszkola – dostrzega zmiany zachodzące zimą,
„ W KARNAWALE” Alicja Tarczyńska
Z Nowym Rokiem szedł karnawał,
przebieraniem się zabawiał.
W instrumenty ubrał drzewa,
wiatr w gałęziach pieśni śpiewał.
Przebrał dzieci spójrzcie sami,
są Indianie z piratami
i serpentyn widać zwoje
są krasnale i kowboje.
Jest biedronka z muchomorkiem,
przyszli także Bolek z Lolkiem,
sznur korali ma cyganka,
w stroju z frędzli jest Indianka.
I balony lecą w górę,
ktoś czerwony ma kapturek.
Jest karnawał dzieci tańczą,
gra orkiestra przebierańcom!
,,Nazywają mnie poleczka”
Nazywają mnie poleczka,
umiem skakać jak piłeczka.
Bardzo, bardzo jestem skoczna,
a jak zacznę, to nie spocznę!
Hop, hop!
Tralala!
Kto zatańczy
tak, jak ja!
Hop, hop!
Tralala!
Kto zatańczy tak, jak ja!
Noga lewa, noga prawa!
Raz do roku jest karnawał!
Teraz wszyscy do kółeczka,
poprowadzi nas poleczka!
Hop, hop!
Tralala!
Kto zatańczy
tak, jak ja!
Hop, hop!
Tralala!
Kto zatańczy tak, jak ja!
Dziś w przedszkolu śmiech i tańce,
tańczą różne przebierańce.
Każdy przebrał się inaczej,
ten obraca się, ten skacze.
Hop, hop!
Tralala!
Kto zatańczy
tak, jak ja!
Hop, hop!
Tralala!
Kto zatańczy tak, jak ja!