Code week 2022
Opublikowano: 2022-10-14 14:53, Numer artykułu: 58046 , Autor: A.Widajewicz
Przedszkolaki z P34 "Mali Odkrywcy" przez tydzień będą zgłębiać tajniki programowania Genibotów oraz Ozobotów.
Dzieci w kolejnych dniach będą poznawały określone funkcje robotów i sposoby ich programowania :
1. Jako, że dzieci mają doświadczenie w układaniu instrukcji za pomocą strzałek (z opcją różnych kierunków), należy pokazać dzieciom różnicę w tworzeniu instrukcji dla Genibota:
- Początkowo dzieci samodzielnie poruszają się po dużej macie do podawanych instrukcji (do przodu, do przodu, obrót w prawo/lewo, do przodu)
- Dowiadują się, że wykonując komendę obrót pozostają na tym samym polu
- Dowiadują się, że w konfiguracji z obrotem druga komenda to będzie zawsze do przodu (nie ma potrzeby układania strzałek w stronę prawą lub lewą)
- Układają instrukcję z kart wg nowych wytycznych
- Poznają Genibota i testują tworzone instrukcje.
2. Wprowadzenie innych funkcji Genibota - rysowanie figur geometrycznych przy użyciu robota
- Dzieci poznają karty figur geometrych
- Stosują karty "start" oraz "koniec programu"
- Stosują karty liczbowe do zwiększenia wielkości figur - zwracają uwagę na kolejność zapisu instrukcji (start - figura - cyfra - koniec programu)
3. Wprowadzenie innych funkcji Genibota - tworzenie muzyki za pomocą robota
- Dzieci poznają karty dźwięków.
- Na podstawie zaprezentowanej na osobnej planszy instrukcji - zapisu różnych dźwięków ( fragment "Sto lat") dzieci wybierają takie same karty i układają wg tej samej kolejności.
- Programują Genibota.
- Odgadują fragment zagranej przez robota melodii.
- Wspólnie z grającym robotem śpiewają piosenkę.
4. Kodowanie Genibota za pomocą ruchów
- Dzieci poznają nowy sposób kodowania Genibota - ruch ręką w dół/przód (krok do przodu), w prawo ( obrót w prawo), w lewo (obrót w lewo), w górę (krok do tyłu)
- Dzieci ćwiczą w parach: jedno jest robotem drugie instruktorem. Kiedy instruktor pokazuje określony ruchy dziecko-robot porusza się po właściwych polach.
- Następnie dzieci programują robota gestami prowadząc go na macie do odpowiednich obrazków.
5. Zabawa z Ozobotem
- Dzieci poznają Ozobota - prezentacja funkcji na dołączonej mini macie.
- Dowiadują się, że roboty można zaprogramować w inny sposób aniżeli układając instrukcje z kart. Dzieci układają z dedykowanych mu klocków trasy wg własnych pomysłów.
- Poznają kolejny sposób na programowanie - Rysują flamastrami ścieżki dla Ozobota w różnych kolorach, wpływając nie tylko na jego poruszanie się, ale także na wyświetlany przez robota kolor.
Szczegółowe informacje w serwisie: https://codeweek.eu/