Chociaż domek trochę ciasny, ale dobry, bo nasz własny
TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Chociaż domek trochę ciasny, ale dobry, bo nasz własny”
Dziecko :
- rozumie wieloznaczność pojęcia: dom
- poznaje różne rodzaje budynków; nazywa pomieszczenia w domu lub mieszkaniu i określa
ich funkcje.
- porządkuje domy według wielkości − przelicza liczebnikami porządkowymi i głównymi
- dostrzega różnorodność stylów architektonicznych, rozpoznaje przykłady architektury
dawnej i współczesnej
- poznaje domy zwierząt – miejsc, w których czują się bezpiecznie
- zna nazwę własnej miejscowości; utrwala swój adres zamieszkania
- podejmuje prace zespołowe w zabawach budowlano-konstrukcyjnych z wykorzystaniem
różnorodnych klocków
- odzwierciedla w formie plastycznej własne marzenia
- rozumie określenia: na dole na górze, z prawej/lewej strony
- wypowiada się pełnym zdaniem
„ Mały domek” A. Karcz
Mały domek daszek ma,
a na daszku ptaszki dwa.
Duże okna, z przodu drzwi,
a przed domem schody trzy.
Obok domku buda psa,
który długi ogon ma.
Wokół domku stary płot,
a na płocie czarny kot.
"MÓJ DOM"
1. Mój dom, to dom rodzinny,
Gdzie wszyscy bliscy są,
Brat, siostra, mama, tata,
To mój prawdziwy dom.
Brat, siostra, mama, tata,
To mój prawdziwy dom.
Ref. Mój dom, mój dom,
To właśnie jest mój dom 2x
2. Mój drugi dom przedszkole,
Gdzie dzieci razem są,
Tu bawię się wesoło,
Tu jest mój drugi dom.
Tu bawię się wesoło,
Tu jest mój drugi dom.
3. Mój dom to cała Polska,
Tam góry, rzeki są,
Tysiące miast i wiosek,
Tu Polskich dzieci dom.
Tysiące miast i wiosek,
Tu Polskich dzieci dom.