„ Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci”
TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Świat uśmiecha się do wszystkich dzieci”
Dziecko:
Określa narodowości innych dzieci
Rozróżnia zwyczaje i zabawy swoich rówieśników w innych krajach
Orientuje się w swoich prawach (ze szczególnym uwzględnieniem prawa do miłości) i obowiązkach
Wymienia cechy przyjaciela, wskazuje warunki trwałej przyjaźni; określa cechy i zachowania świadczące o przyjaźni
Kształci postawy: tolerancji wobec ludzi, szacunku i akceptacji; rozwija wrażliwość na odmienność innych i empatię
Zgodnie współdziała z kolegami, akceptuje i szanuje innych
”JESTEM DZIECKIEM”
D. Kossakowska
Jestem dzieckiem i lubię się bawić.
Bardzo chętnie poznaję świat.
Mam przyjaciół i ważne sprawy,
Chociaż jeszcze niewiele mam lat.
Tak jak każdy chcę być szczęśliwy,
Mieć malutkie i wielkie marzenia.
I codziennie z radością oglądać,
Jak nasz świat bardzo szybko się zmienia.
Chcę mieć prawo do nauki, spokoju,
Bezpieczeństwa w szkole i w domu.
Chcę też wierzyć, że nigdy nic złego
Nie stanie się nikomu.
„ BO CO MOŻE MAŁY CZŁOWIEK”
1. Chociaż mało mamy lat , tak naprawdę niewiele
choć lubimy w piłkę grać i pojeździć rowerem.
Choć na wszystko mamy czas, tyle zabaw nas czeka
wiemy, że każdy z nas wyrośnie, każdy z nas
na wielkiego, wielkiego na człowieka
Ref. Bo co może, co może mały człowiek
tak jak ja albo ty
może pani, a może pan podpowie }
my zgodzimy się z tym }x2
2. Na podwórku fajnie jest, można sobie pobiegać
można w kapsle pograć też i pochodzić po drzewach.
Można łapać do swych rąk kolorowe motyle
albo się ukryć, tak by nikt nie widział nas
i polecieć do słońca choć na chwilę
3. Właśnie tyle lat co my, mają Bolek i Lolek,
a więc może ja lub ty odegramy ich rolę,
albo któryś będzie kimś, najważniejszym na świecie
będzie miał tyle sił, dołoży wszystkich sił
aby były szczęśliwe wszystkie dzieci.